G
Det är otroligt roligt att se Kenneths tårdrypande inlägg och sedan jämföra det med den tuffa attityd som han har i sina mejl! Så himla typiskt! Så patetiskt! Du Kenneth, om du bara visste hur patetiskt du är! Varför finns det så många Kennethar inom byggbranschen! En svinig bransch!

N
Jag hamnade här eftersom jag blivit kär i Karlsonhus och skulle vilja ha ett eget men ville se om det gick att googla reda på vad ett sådant skulle kosta.

Nu har jag ont i magen å familjen i Ljunghusens vägnar - vilken tragedi att hamna i den soppan, samtidigt har faktiskt (jo, faktiskt) Företagaren väldigt bra poänger och vet uppenbarligen vad hen talar om. Det hjälper inte den drabbade, men det är oerhört olyckligt att ge sig in i en så stor affär utan att ta reda på vad som gäller, kolla upp husleverantörens ekonomi och dessutom betala i förskott. Det är verkligen otroligt dåligt att företrädare för respektive företag lovat och gett sitt ord på att lösa situationen och sedan inte levt upp till det, men till syvende och sist är det juridik det handlar om och inte för att vara sån, men det är så "typsikt svenskt" att tro att man alltid ska bli räddad och komma undan med blotta förskräckelsen, som att företag har moraliskt ansvar att se till så alla är nöjda och glada fast kunden har juridiken emot sig och själv med enkla medel kunnat undvika sin besvärliga situation. Det betyder inte att jag inte blir berörd och verkligen känner med stackars familjen som sitter i sådan knipa!

Jag hoppas verkligen, verkligen att det på något vis kan lösa sig för er men även att alla andra som läser detta försöker lära av misstagen som begåtts och inte tror att de är säkra bara för att de väljer en annan husleverantör. Det handlar inte om att inte göra affärer med Karlsonhus utan om att tänka efter före, ta reda på vad som gäller, ta kreditupplysning, fråga någon som vet, fråga någon mer som vet, inte betala i förskott. Kolla www.allabolag.se, där får man snabbt och gratis en överblick av företagets finanser.

Husfabriksbranschen ÄR ingen lek. Marginalerna är låga och konkurrensen mördande. Fler företag KOMMER gå i konkurs och fler oförsiktiga konsumenter KOMMER drabbas på samma sätt som denna familj. Sorry, men så är det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.