Blev lite förvånad och missnöjd när jag märkte att golvet har bakfall kring borttagna duschens yta och nybilade golvbrunn som däremot har bra fall liksom resten av badrummet. Har inte tagit bort golvmattan än men vad tror ni jag kan förvänta mig? Har dom byggt bulan med spackel runt duschen och varför? Nån 80-tals skit för duschkabin? Varför ha rumsfall om duschavloppet har ett par mm tröskel kring 90x90cm? Hoppas bara jag inte måste flytspackla..

Paul-Staffanstorp
Är inte riktigt säker på att jag förstår vad du menar men förr var det andra regler och ganska vanligt att man koncentrerade sig på fall i duschzonen och oftast ett rejält sådant som oftast inte går att återanvända om man ska ha klinker för det är för mycket fall.

Känns som du behöver en betongslip och slipa ner "ryggen" mellan duschzon och övriga golvet lite för att få bort bakfallet och minska fallet lite i duschzonen.

• Gilla
NågorlundaOK
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Är inte riktigt säker på att jag förstår vad du menar men förr var det andra regler och ganska vanligt att man koncentrerade sig på fall i duschzonen och oftast ett rejält sådant som oftast inte går att återanvända om man ska ha klinker för det är för mycket fall.

Känns som du behöver en betongslip och slipa ner "ryggen" mellan duschzon och övriga golvet lite för att få bort bakfallet och minska fallet lite i duschzonen.
Ytan för dusch verkar landa på ungefär x4 högsta värde eller 8cm/meter.
En duschkrater med andra ord. Betongplattan verkar även leda in vattnet mot väggen under kommoden där fall kommer från båda riktningar i längdled. Jag har nog lite jobb att göra. Trodde inte massproducerade hus från 80-talet skulle vara så här. Bara att ta ett djupt andetag och jobba vidare.

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.