5 161 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Upphöjd betongsockel
Hej ! Ska bygga om min tvättstuga. Tvättmaskinen står på en upphöjd betongsockel som jag nu skall försöka mig på att ta bort. Någon som har gjort detta förut och har tips om vilket tillvägagångssätt som kan tänkas vara bäst. Har funderat på att borra en mängd hål i sockeln för att sedan "slå" sönder den. Men gissar att det kanske finns tips på bättre sätt 
Vet någon om det kan fungera att lägga flytspackel direkt på klinker eller är det rekomenderat att ta bort det gamla klinker golvet. Även där vore det bra att få tips på bra tillvägagångssätt när klinkerna som finns är direkt satta på botten plattan och ska bort alternativt lägga flytspackel för att sedan lägga nytt klinker golv.
// Anders
Vet någon om det kan fungera att lägga flytspackel direkt på klinker eller är det rekomenderat att ta bort det gamla klinker golvet. Även där vore det bra att få tips på bra tillvägagångssätt när klinkerna som finns är direkt satta på botten plattan och ska bort alternativt lägga flytspackel för att sedan lägga nytt klinker golv.
// Anders
Testa att banka lite med en slägga och se hur den uppför sig. Vår var så dåligt gjord, helt oarmerad och placerad ovanpå fördigt golv att vi enkelt slog sönder den med en vanlig slägga. Akta dock ögonen och annat ömtåligt från betongbitar.
Klicka här för att svara