Hej!
Jag är i behov av lite erfaranhet och tankehjälp
.
Har ett hålutrymme i taket i en liten hall, som jag såklart skulle kunna täppa till. Men tänkte att det kunde vara praktiskt att kunna stoppa undan lite saker där.
Funderade då på att någon form av hylla/korg där jag kan "dra ner den" från taket för att kunna lägga i och ta ur saker, för att sedan trycka upp den igen.
Finns något form av beslag eller lösning för något sådant? Nån som känner till nåt, eller har en ide på lösning?
Mvh,
Jag är i behov av lite erfaranhet och tankehjälp
Har ett hålutrymme i taket i en liten hall, som jag såklart skulle kunna täppa till. Men tänkte att det kunde vara praktiskt att kunna stoppa undan lite saker där.
Funderade då på att någon form av hylla/korg där jag kan "dra ner den" från taket för att kunna lägga i och ta ur saker, för att sedan trycka upp den igen.
Finns något form av beslag eller lösning för något sådant? Nån som känner till nåt, eller har en ide på lösning?
Mvh,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du kan sätta en krok eller ring i taket så kan du sätta några brytblock och sen ett rep.A arcile skrev:Hej!
Jag är i behov av lite erfaranhet och tankehjälp.
Mvh,
[bild]
Blir det för tungt så får du sätta block och talja.
Sen en knap eller motsvarande för att låsa repet när korgen är på rätt höjd.
Jag gjorde så för att hänga takbox i garaget, funkade bra.
Blev nyfiken och kollade lite på Youtube och hittade ett antal mer eller mindre bra förvaringar i tak, alla kanske inte är så bra för TS, men någon kanske kan passa....
Sök på "ceiling storage ideas"
https://www.youtube.com/shorts/Xy8W77pQ2Bw
Sök på "ceiling storage ideas"
https://www.youtube.com/shorts/Xy8W77pQ2Bw
Klicka här för att svara