Hej alla,
Behöver lite tips och råd från den erfarne.
Jag visar en liten byt av den upphöjda tröskeln som jag skulle vilja lägga här och undrar om ni har tips på fyllning av något slag där jag ritat på bild för bättre fäste och stöd. ( svårt såga ut något i rätt höjd och vinkel
Behöver lite tips och råd från den erfarne.
Jag visar en liten byt av den upphöjda tröskeln som jag skulle vilja lägga här och undrar om ni har tips på fyllning av något slag där jag ritat på bild för bättre fäste och stöd. ( svårt såga ut något i rätt höjd och vinkel
Har du en bordssåg så kan du vinkla klingan och såga till en kilformad list att lägga under. Enklast/billigast är att göra det av något spillvirke och bara limma fast mellan tröskel och en foderlist skulle jag tro?
0,4 eller ca 0,7 cm för den hamnar/ligger sne som du ser på bilden jag har markerad i rött. Det är själva utmaningen som jag behöver tips på hur jag kan gå tillväga. Finns det något flytande medel eller som akryl som manJ Jansson69 skrev:
Ja precis, tänkte också det. Jag har inget bordssåg men hittade följande på biltema som kanske skulle funka.VidarH skrev:
https://www.biltema.se/bygg/fastelement/ovriga-fastelement-och-tillbehor/trakil-10-st-2000023720
sant men då kommer hela hamna "väldigt" mycket innanför parketten och tror inte det blir snyggt.R RiKr skrev:
Klicka här för att svara