Jag förstår inte riktigt vad du frågar efter. Vi har cc40 för skruvlinorna till trallen över pooltaket.
Därunder är det ”tomt”, bara ett par plankor under pooltaket, behövs liksom ingen trall där. Finns bara yta för takets skena och hjul, typ 50cm brett kanske.

Lite kaos med plintar… snickaren som skulle göra jobbet gjorde inte så bra ifrån sig, slutade i princip på egen begäran, sedan byggde jag på egen hand istället. Första gången så man insåg grejor efterhand, och därmed kan det kanske se lite kaotiskt ut nu.

Om du förklarar lite mer vad du är ute efter så ska jag försöka kolla/svara.

Riktigt tjusigt! Vi kommer göra samma sak, fast med en 4x8 pool.

Om jag tolkade rätt, så är det bara 1 järnbalk i ytterkant och ingen mer? Var upplever du att det sviktar? Vid balken eller längre in?

Jag tänkte nämligen om det är så att man kanske ska behöver 2 balkar?

Samt, ös på med fler byggbilder om du har några!

Det är nog lite svikt på hela delen över ”garaget”.
Balken är 10cm, och skruvreglarna som vilar i den är bara 95, för en spännvidd på drygt 2m, så inte enbart den tunna balkens fel.

Hade jag haft mer höjd att använda hade jag tagit större balk och använt 145 för skruvreglar.

Nån speciell bild/vinkel du är nyfiken på?

D
Alltså en u balk på 10 cm är ju på tok för lite för en spännvidd på för en pool på 4 meter. Spännvidden blir ju någonstans 4,5 meter.

Ja även lite för klent för vår pool som är 3x6, men funkar hyfsat.

Tack för responsen. Nu är Poolbyggen färdigt taket är på plats. Då insåg vi att vi inte ville bygga in taket, så vi avstod. För vår del blev parkeringsplatsen framför poolen mer anvöndningsbar när poolen är stängd (som den är 99% av tiden.)

• Gilla
Sumpan38
  • Laddar…
S Sumpan38 skrev:
Det är nog lite svikt på hela delen över ”garaget”.
Balken är 10cm, och skruvreglarna som vilar i den är bara 95, för en spännvidd på drygt 2m, så inte enbart den tunna balkens fel.

Hade jag haft mer höjd att använda hade jag tagit större balk och använt 145 för skruvreglar.

Nån speciell bild/vinkel du är nyfiken på?
Tänker om du har bilder på hur du har förankrat stålbalken och hur du la skruvreglarna.
Balken du använder, målade du den själv, eller hur gjorde du?

Balken ”ligger” på två 95x95-stolpar, alltså inte fast förankrad. Satte ett par plattjärn upp från stolpen för att ”hålla emot”, men finns egentligen inte något direkt tryck utåt. Inåt hålls emot av skruvlinorna som vilar i U-balken.
Målade själv, tre lager om jag minns rätt, med någon svart ”allt-i-ett”-färg för ändamålet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.