nino skrev:
inte 17 vandrar skruvar uppåt om dom sitter fast i spånskiva och är täckta av flyt.
Förr när man skruvade golvgips så kunde dom gnuggas i gipsen så hålen blev större och ev. göra så att gipsett glappade, dom åkte inte uppåt alltså utan gipset försvann runt skruvskallen
ska du ha klinker så behöver inte golvet vara spegelblankt... bara det inte är bakfall och ingen ås som kan ställa till det när du ska tätskikta eller lägga plattor
Färgskrapa är bra till att skrapa bort höjder på torkat spackel
Hmm.. låter bra, särskilt med tanke på att jag inte ämnat göra någon ansträngning för att hitta de eventuella kvarvarande skruvarna.

Jo jag ska ju ha klinker och det är absolut ingen bakfall, utan hela golvet sluttar mot brunnen (och kanske lite lite mot bastun forfarande, men jag ska lägga lite mer spackel just där och försöka skapa ett lite större fall mot brunnen. Jag skrapade bort åsarna när spacklet forfarande var hanterbart, så nu kanske det finns några ställen där man kan ana ojämnheter, men inga större dock. Antar att man hanterar de små gropar som uppkom när jag i all stress drog med spackelspaden med fixet man sätter klinkersen med??

Jag tror inte heller att skruvarna flyttar sej alls. Det krävs ju en rotation för att de ska komma högre. Det är annat med spik. Jag hade helt enkelt kört vidare utan att bry mej, särskilt som du skriver att skallarna inte syns längre.
Bra bra.. jo logiskt sett så skruvas de ju ut och när de sitter fast i spacklet finns det ju ingen möjlighet till detta. Tackar! Ska köra på...

Har inte hunnit med att ta kort på resultatet, då jag tog en "vilodag" från renoveringen och umgicks med familjen istället. Imorrn är det dock full rulle igen och lägger upp några bilder.
Måste ju spackla runt brunnen också för att få upp höjden där lite..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.