1 978 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Uppbyggnad låglutande tak
Tjena!
Håller som bäst på med garaget och funderade lite på hur jag bör göra med insidan av taket.
Det här gäller ett låglutande (1 grad) garagetak med 3-lagstäckning. Ytskiktet är enligt T-emballage diffusionstätt (självklart) och därför kan jag inte ha plast på insida tak. Hur bör jag göra då? Ångbroms eller ska jag helt enkelt skita i att sätta upp något alls och bara dra dit glesen?
Taket uppbyggnad ser ut som följer, inifrån->ut.
Gips - gles - 270mm isol. - 45mm luftspalt - spont - takbeläggning
Så... skikt mellan gles och isol. eller?
Tack på förhand
Håller som bäst på med garaget och funderade lite på hur jag bör göra med insidan av taket.
Det här gäller ett låglutande (1 grad) garagetak med 3-lagstäckning. Ytskiktet är enligt T-emballage diffusionstätt (självklart) och därför kan jag inte ha plast på insida tak. Hur bör jag göra då? Ångbroms eller ska jag helt enkelt skita i att sätta upp något alls och bara dra dit glesen?
Taket uppbyggnad ser ut som följer, inifrån->ut.
Gips - gles - 270mm isol. - 45mm luftspalt - spont - takbeläggning
Så... skikt mellan gles och isol. eller?
Tack på förhand
Klicka här för att svara