Tillbyggnad mot befintligt hus
Enligt min hemmagjorda ritning.
Spännvidd 4,8 meter
Pga rumshöjd och taklutning som jag beräknar på 3 % så kan jag inte ha för grova reglar för då krockar vi med husets tak
Är enda lösningen att lägga in en limträbalk och skapa två fack så man får 2,4 meters spännvidd istället?
Tanken är underlagspapp och ytpapp.
Kan inte sänka byggnaden heller för då hamnar bjälklaget under marken vilket jag inte har någon lust med.
Plintgrund och byggnad på 4,8x4,9 i syllmått.
Någon som har något tips hur man ska tänka?
Enligt min hemmagjorda ritning.
Spännvidd 4,8 meter
Pga rumshöjd och taklutning som jag beräknar på 3 % så kan jag inte ha för grova reglar för då krockar vi med husets tak
Är enda lösningen att lägga in en limträbalk och skapa två fack så man får 2,4 meters spännvidd istället?
Tanken är underlagspapp och ytpapp.
Kan inte sänka byggnaden heller för då hamnar bjälklaget under marken vilket jag inte har någon lust med.
Plintgrund och byggnad på 4,8x4,9 i syllmått.
Någon som har något tips hur man ska tänka?
https://k-bygg.se/produkt/papp-själ...B8TPQZTwgEsrVz72I4H5KDBuaIpL9bGRoCvDkQAvD_BwEF fribygg skrev:
Säljare på k-bygg som rekommenderade den.
Det där ska jag fundera på när jag löst det andra.F fribygg skrev:
Jag kan inte höja taket mycket mer för då slår det i hängrännan på huset och sänka går inte pga luftningen under plingrunden. Och sänka vägghöjden vill jag inte heller då jag vill hålla mig inom boverkets standardhöjd på rum.
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 048 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 048 inlägg
Jag hade samma ide på mitt. Men bestämde mig för att ta bort en rad takpannor och hängrännan. Bärlina på väggen som både hänger i takstolar och bultad i teglet. Då kom jag upp i ca 5 grader och vågade 3 graderspapp. Ungefär såhär:
HejKarrock skrev:
Byggde du ut hela den sidan på huset eller bara en del?
Uppifrån är tanken just nu så här
Klicka här för att svara