Vilket är billigast, visste inte var jag skulle posta detta. Avser Stockholm någon som vågat sig på ett liknande ärende?

Ska köras från DHL centralen och till mig tar det 15 min max. Så antingen gör DHL jobbet eller en flyttfirma, frågan är vad tror ni med erfaranhet skulle bli billigast?

DHL kör väl bara till port.

Vad finns i paketet och går det verkligen in i huset/lägenheten?

De har en service för uppbärning med extra som kostar från 1400 kr har jag hittat. Det jag undrar är ju såklart om det blir billigare med flyttfirma och rot avdrag.

ett flak öl o 3-4 kompisar är väl billigast.
Tror nog inte flyttfirma blir billigare plus osäkerhet ang skada.

Men är du säker på att du kan få in paketet?

Ja får in paketet i trappen får jag. Det är ett bubbelbadkar, d.v.s ingen billig sak. Det är 6 trappor så inget man försöker sig på själv, man måste ha en bärsele eller alternativ utrustning för att orka med det.

M
Kollat med pianoflyttare?

För övrigt få du inte rot-avdrag för flytthjälp. Däremot flyttstäd. Därför som många firmor gör både och, och då är väldigt billiga på flyttdelen och attans dyra på flyttstäden.

Redigerat:
Jag skulle höra med någon flyttfirma, de har utrustning och vana för såna här jobb.
Nackdelen med flyttfirmor är att det sällan går att bestämma tid/dag långt i förväg, blir lite ad-hoc med kort varsel. Men grejerna brukar komma upp så det bara visslar om det.

Tar dhl 1400kr för att bära upp det tror jag du har svårt och få det billigare.

Inte för att det har med frågan att göra egentligen, men har du kollat så golvet klarar vikten? Det blir ganska tungt när man fyller det med vatten, utöver de 110 kilona torrvikt.
Tror heller inte du får det billigare än 1400 för att bära upp det 6 trappor

lordi: Givetvis golven förstärks på alla ytor för att klara av denna belastning. Avstämt med sakkunnig

D09
Nimajneb skrev:
Blir trist o bära ner det när du inser att det inte passar i ditt badrum :cool:;)
[länk]
Snygg korslänkning ;)

Jag hade personligen valt budfirman om priset inte översteg 1400kr

Känns spontant som det skulle bli enklare vid en ev reklamation på ev transportskada med mindre mellanhänder.

Tror inte det blir billigare att hyra speciell säckekärra/Pirre för tunga föremål med automatisk trappklättring.

Tror iofs att ni skulle få upp den ganska enkelt med vanlig säckekärra och 2-3 pers :)

Hade samma problem, ringde en lokal flyttfirma, två starka gossar kom under deras lunch och med lite trixande gick bubbelbadet upp, 800 kr svart tog de...

/S

M
Nimajneb skrev:
Blir trist o bära ner det när du inser att det inte passar i ditt badrum :cool:;)
[länk]
Ser ut som om trappan upp är det lilla problemet. Det svåra tycks ju vara att få in det i badrummet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.