Hur får jag alla 10 rör att stå 90 grader upp ur plattan? Har köpt rörböjningsstöd som ger 90 grader men problemet är att få dem att stå rakt upp, de faller åt sidan...

Helst skulle jag slippa fästa dem i armeringsjärn...jag vill endast att själva röret skall komma upp ur plattan. Har sett tillräckligt med armering nu ;D

Ta en bräda och borra hål i som har samma diameter som dina rörböjars ytterdíameter. Borra med det avståndet du vill ha mellan dom och stick sen upp rörböjarna genom denna lite. Då borde dom stå tillräckligt jämt för dej. Jag gjorde så, nästan. Borrade hålen med samma hålbild som grenröret som dom ansluts till, så jag kunde inte gå ner över böjarna, men då jag tänker få alla rör att komma upp innuti en vägg så sket jag helt sonika i att dom lutar hit o dit som plockepinn :)

Ta två bräder och borra hål med samma avstånd som fördelaren har mellan anslutningarna och trä slangarna igenom båda två. Om du låter dem sitta ett par decimeter över varandra så styr de nog tillräckligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.