Hej,
skall renovera badrummet i källaren. Har en nisch där duschen skall vara, ca 1,8 bred och djupet blir nog ca 1,05 med en fast glasdel och en glasdörr.
Duschen hamnar mitt på väggen, tänkte ha Unidrain 100 cm. Då vi valt ut en 60x60 platta som var tänkt att vara genomgående på golv och väggar för ett helhetsintryck som då behöver falla av mot golvbrunnen.
Men det är ju bara 100 cm i bredd på brunnen och sen ca 40 cm på var sida som är vanlig vägg - som då vattnet kommer fall mot? Eller bygger man fall inåt på sidoplattorna? Eller hur gör man? Måste man ha fall åt 2 håll nedåt och inåt, så att säga, funkar det väl iaf inte med 60x60 plattor, utan att kuvertskära - men då var det onödigt med en Unidrain till att börja med.
Det är ju lite dyrare med Unidrain, men såg nu att golvpoolen har 30% på allt man beställer i butiken vilket gäller t.o.m imorgon, vilket blir 2-3 tusenlappar. Eftersom det är lördag kan jag inte kolla med plattsättaren, som inte fått sista uppdateringen som är just bilden nedan. Men vill känna mig trygg med att man kan ha Unidrain "mitt på väggen" och fortfarande köra stora plattor hela vägen.
Unidrain är då mitt under duschen, ej fullt skalenligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder