76 932 läst ·
63 svar
77k läst
63 svar
Undvik Bygghemma!
Eller hur! Ordrar försvinner liksom inte från systemen bara så där. Det finns inte.B breakman skrev:
Nu spekulerar jag (med visst fog då jag arbetat med webb/ERP) men min hypotes är att de förmodligen gjort en systemuppdatering i sitt ERP (eller något middleware) och missat att slå av integrationen på mottagarsidan (DVS ERP) så webben skickade ordern till lager/ERP men det fanns helt enkelt ingen som tog emot den och de har inga (eller inga bra iaf) system att fånga upp avvikelser.
Hade det varit något allvarligare hade de antagligen försökt jämföra systemen för att se att inget hade försvunnit och mest troligt gått ut med information till sina kunder. Så kanske mest troligt hade de nån klåpare som gjorde uppdateringen bort sig och tänkte att det där märks nog inte..
Moderator
· Stockholm
· 57 702 inlägg
Ja eller mer troligt så bryr de sig inte. De har ju fått betalt, varför skulle de strula med att fixa en leverans då?
Håller med till fullo. Löften om leverans är höjden av nonchalans. Har skräckexempel.Sertac Karabas skrev:
Min upplevelse med Bygghemma har varit extremt frustrerande och långt ifrån acceptabel. Jag beställde en ytterdörr, sidoljus och ett Yale-lås till min villa, som för närvarande totalrenoveras. Beställningen lades den 21 april 2024, och även om Yale-låset levererades utan problem, uppstod det allvarliga problem med resten av leveransen.
Först och främst fick jag reda på att ytterdörren hade skadats under transporten. Detta efter otaliga samtal och omkopplingar till olika avdelningar när jag försökte få reda på var min dörr fanns, eftersom snickarna på plats behövde den. Transportbolaget DSV meddelade mig att dörren hade gått sönder (PS Fattar inte hur man kan ha sönder en jävla ytterdörr) och jag blev hänvisad tillbaka till Bygghemma för mer information.
Trots flera försök att kontakta Bygghemma via både telefon och e-post fick jag oklara svar med e-post återkoppling mellan med minst 4-5 dagars fördröjning. Det är helt orimligt. Den 19 maj, nästan en månad senare, informerades jag om att sidoljusen jag har köpt var slut på lager med en oklar leveransdatum. Jag blev erbjuden en återbetalning eller att acceptera den skadade produkten med en liten kompensation, men det är fortfarande inte hur denna "lilla skada" är och får ingen återkoppling.
Byggarbetarna är på plats och kan inte bygga klart framsidan...
Sammanfattningsvis har denna erfarenhet med Bygghemma varit den sämsta jag någonsin haft med någon återförsäljare. Kundservicen är under all kritik med oacceptabelt långa svarstider. Jag rekommenderar absolut inte Bygghemma. Om du överväger att köpa byggmaterial, råder jag dig att vända dig till Bauhaus istället, där kundservicen är pålitlig och du åtminstone får det stöd du behöver.
Beställde nyligen klinker från bygghemma/golvpoolen. De är enda återförsäljaren i Sverige som hade just dessa jag var ute efter i lager och jag hade inte tid att vänta på leverans från utlandet om jag beställde någon annanstans ifrån. Dagen efter fick jag bekräftelse och DHL spårningsnummer med leverans nästkommande dag. Leverans gick hur bra som helst, bra förpackat och inget strul. En skum grej var att det stod ett annan modellnummer/namn på förpackningen men rätt på de små etiketterna de hade klistrat på själva. Ringde kundservice, de svarade inom 10min och lovade att återkomma. 30 minuter efter samtalet får jag mail att fabriken förpackat dessa i fel förpackning och de hade satt dit etiketter i efterhand med rätt modellbeteckning. Ja, de såg rätt ut…
Jag har beställt andra saker via Bygghemma tidigare (med ca. 1 år mellan varje köp) och allt har gått bra än så länge. Det är min erfarenhet.
Jag har beställt andra saker via Bygghemma tidigare (med ca. 1 år mellan varje köp) och allt har gått bra än så länge. Det är min erfarenhet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden