Vi har installerat en avfuktare tillsammans med en undertrycksfläkt i krypgrunden (som är extremt låg).

Sedan denna installerades har vi en sotlukt i huset och det kommer knappt in någon luft via friskluftsventilerna.

Jag vet inte alls hur jag ska lösa detta och ville höra om någon har ett förslag.

Jag kan givetvis sänka undertrycksfläkten något men varför kommer det inte in friskluft?


Tacksam för alla förslag jag kan få!
 
Det låter ju nästan som att fläkten "går åt fel håll" och ett övertryck skapas i grunden.
 
E emmaemma skrev:
Vi har installerat en avfuktare tillsammans med en undertrycksfläkt i krypgrunden (som är extremt låg).

Sedan denna installerades har vi en sotlukt i huset och det kommer knappt in någon luft via friskluftsventilerna.

Jag vet inte alls hur jag ska lösa detta och ville höra om någon har ett förslag.

Jag kan givetvis sänka undertrycksfläkten något men varför kommer det inte in friskluft?


Tacksam för alla förslag jag kan få!
Vilken väg tar luften ??? Var kommer den in och vart går den ut?? Typ av ventilation??
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.