115 läst ·
2 svar
115 läst
2 svar
Undertryck i grund ger sotlukt i huset
Vi har installerat en avfuktare tillsammans med en undertrycksfläkt i krypgrunden (som är extremt låg).
Sedan denna installerades har vi en sotlukt i huset och det kommer knappt in någon luft via friskluftsventilerna.
Jag vet inte alls hur jag ska lösa detta och ville höra om någon har ett förslag.
Jag kan givetvis sänka undertrycksfläkten något men varför kommer det inte in friskluft?
Tacksam för alla förslag jag kan få!
Sedan denna installerades har vi en sotlukt i huset och det kommer knappt in någon luft via friskluftsventilerna.
Jag vet inte alls hur jag ska lösa detta och ville höra om någon har ett förslag.
Jag kan givetvis sänka undertrycksfläkten något men varför kommer det inte in friskluft?
Tacksam för alla förslag jag kan få!
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Vilken väg tar luften ??? Var kommer den in och vart går den ut?? Typ av ventilation??E emmaemma skrev:Vi har installerat en avfuktare tillsammans med en undertrycksfläkt i krypgrunden (som är extremt låg).
Sedan denna installerades har vi en sotlukt i huset och det kommer knappt in någon luft via friskluftsventilerna.
Jag vet inte alls hur jag ska lösa detta och ville höra om någon har ett förslag.
Jag kan givetvis sänka undertrycksfläkten något men varför kommer det inte in friskluft?
Tacksam för alla förslag jag kan få!
Klicka här för att svara