Planen är

Jord
Markduk
0-32*
0-8 stenmjöl
Stenplattor

Så att plattorna har en stabil grund. Använda markvibratorn emellanåt.

Det jag undrar mest är om ni tror själva gårdsgruset (se bild) kan användas som bärlager 0-32*, är det tillräckligt dränerande? Annars får jag självklart åka och hämta det med men underlättar då det redan finns så mycket:)

• En hand håller i små grusstenar som ligger på en större hög, troligen använd som bärlager i byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på gårdsgrus med små, ojämna stenar i olika färger.
    Skapa konto
  • Grus ligger framför en vit putsad husvägg, med en krukväxt i förgrunden och en liten trappa till vänster.
    Skapa konto
  • Gårdsgrus som används för att undersöka dess dränerande egenskaper och lämplighet som bärlager för stenplattor i ett byggprojekt.
    Skapa konto
Dränerande är det, men frågan är om det blir stabilt. Kross med nollfraktion kan paddas så att det blir plant och hårt. Naturgrus sjunker man ju ner i. Dessutom lär ditt stenmjöl så småningom sköljas ner mellan gruskornen.

S Staffan-N skrev:
Dränerande är det, men frågan är om det blir stabilt. Kross med nollfraktion kan paddas så att det blir plant och hårt. Naturgrus sjunker man ju ner i. Dessutom lär ditt stenmjöl så småningom sköljas ner mellan gruskornen.
Tack för svar, får helt enkelt åka och hämta mängder 0-32 samt 0-8, så länge det blir bra i slutändan!

Farstatjej90
Du har ju redan stora stenar, kan du inte använda dom och hämta stenmjöl och padda ner i det du redan har?🤔

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Du har ju redan stora stenar, kan du inte använda dom och hämta stenmjöl och padda ner i det du redan har?🤔
Det var lite det jag tänkte också, är dock hel grön inom fältet och vill inte göra något fel 😊

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.