Tjena!
Håller på och ska till med underlag för schingel(har råspont), ca 24 graders lutning ibland mindre. 2 st rändalar samt 4 takfönster + skorsten premodul.
Började att lägga med YAM 2000, och läste då att YAP 2200 rekommenderas.
Frågan då är varför det är krav på underlagspappen då man har som alternativ att lägga direkt på råsponten? Man spikar ju varje schingelkok?
Jag kommer nog ändå byta upp mig då underlagspappret lätt går sönder vid påfrestning. Mycket trampande runt takfönster och trångt.
Är YAP 2200 betydligt brottstarkare än Yam 2000? Eller ska man köra D-projekt eller tom ISOSTARK.
Isostark är ju inte så ekonomiskt fördelaktig.. D-projekt. 795 kr 30m K-rauta.
Vore tacksam för handledning.