Frågor angående vägguppbyggnad

Har läst igenom en del tidigare inlägg och tror jag har svaren på hur jag skall göra men det skadar inte att dubbelkolla.
Idag är det plank/brädor på väggarna i rummet som skall bli badrum, varav två är ytterväggar. En av innerväggarna har tidigare varit yttervägg om det har betydelse.

1. Kan jag behålla brädorna som underlag och skruva upp våtrumsgips direkt på dem?

2. I ytterväggarna antar jag att det sitter plast innanför innerväggen, kan det vara kvar? Eller måste jag riva ned de väggarna och ta bort plasten?

3. På den ena ytterväggen har jag tänkt regla upp 120 mm och isolera, dels för att bättre på värmen då denna vägg är ganska tunn samt även för att kunna dra inloppsrör i väggen. Kan jag göra det direkt på befintlig vägg eller måste den rivas.

1 Ja
2 Kan vara kvar
3 Vet inte, men så borde du kunna göra

orca2009 skrev:
I dag är det plank/brädor på väggarna i rummet som skall bli badrum, varav två är ytterväggar. En av innerväggarna har tidigare varit yttervägg om det har betydelse.
Tjena.

Kan ha betydelse, beroende vilken sida? ålder på väggen? Se så inte plasten är kvar bakom.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.