jayjahn jayjahn skrev:
Finns det någon sprängskiss på G2508? Sektionsritningarna med information om alla delars storlek hjälper inte mig att förstå hur allt sitter ihop..
Det finns vill jag minnas. Har bara till 2512 lätttillgängligt men om ingen annan har 2508 nära kan jag leta efter den.
 
jayjahn jayjahn skrev:
Finns det någon sprängskiss på G2508? Sektionsritningarna med information om alla delars storlek hjälper inte mig att förstå hur allt sitter ihop..
Eller du menar att manualen inte hjälper dig? (Första länken vid googling)
Tycker sidan tre är väldigt informativ.
Skärmdump av Google-sökresultat för "arboga 2508 manual" med framhävda länkar till manualer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Frustrator Frustrator skrev:
Eller du menar att manualen inte hjälper dig? (Första länken vid googling)
Tycker sidan tre är väldigt informativ.
[bild]
Jag har enklare att förstå en sprängkiss.
 
Var är problemet?
 
H heimlaga skrev:
Var är problemet?
Jag är på jakt efter en sprängskiss till G2508, Vet någon om det finns ?
 
Rickard.
jayjahn jayjahn skrev:
Jag är på jakt efter en sprängskiss till G2508, Vet någon om det finns ?
Har du provat googla?

"G2508 parts manual" är det jag hade provat.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Har du provat googla?

"G2508 parts manual" är det jag hade provat.
Absolut! Vet du vad en sprängskiss är ?
 
Rickard.
jayjahn jayjahn skrev:
Absolut! Vet du vad en sprängskiss är ?
Duger inte detta?

Skärmdump av Arboga G2508 Parts Manual med tekniska ritningar och delnummerlista.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rickard. Rickard. skrev:
Duger inte detta?

[bild]
Jag är ute efter en sprängskiss, den redovisar hur delarna sätts ihop. Den mekaniska ritningen kan jag inte förstå hur det är ihopsatt, det är alltså jag som inte förstår hur den är ihopsatt.

Är alltså fortsatt ute efter en sprängskiss, har hittat till E100, är den liknande sammansatt?
 
Om du frågar av oss gällande delarna som du har svårt att få isär kan sannolikt någon av oss svara. När du kombinerar svaret med ritningen tror jag att du förstår.
 
H heimlaga skrev:
Om du frågar av oss gällande delarna som du har svårt att få isär kan sannolikt någon av oss svara. När du kombinerar svaret med ritningen tror jag att du förstår.
Jag vill veta hur man går tillväga för att ta isär alltihopa. Gjutjärnskåpan till växellådan har jag förstått, samt växeldrevaxeln som mer eller mindre ramlar ut, resten vet jag inte vilken ordning man ska demontera.
 
jayjahn jayjahn skrev:
Jag vill veta hur man går tillväga för att ta isär alltihopa. Gjutjärnskåpan till växellådan har jag förstått, samt växeldrevaxeln som mer eller mindre ramlar ut, resten vet jag inte vilken ordning man ska demontera.
Det blir ganska uppenbart när man lossar på kåpan tycker jag. Överst sitter ett lager, bort med det. Nästa del sitter med en kil och ska dras av uppåt. Allt ovanför rotorn ska dras av uppåt och resten neråt. (På drivaxeln).
Fota där du kör fast så hjälper vi till. Jag har ur min drivaxel för tillfället och fixar med rotorn.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Det blir ganska uppenbart när man lossar på kåpan tycker jag. Överst sitter ett lager, bort med det. Nästa del sitter med en kil och ska dras av uppåt. Allt ovanför rotorn ska dras av uppåt och resten neråt. (På drivaxeln).
Fota där du kör fast så hjälper vi till. Jag har ur min drivaxel för tillfället och fixar med rotorn.
Allt är enkelt när man väl kan det.

Min agenda är rätt enkel, jag vill veta vad jag ska göra innan jag gör det. Då Tror jag vi har rett ut att det inte finns någon sprängskiss eller instruktion om hur man tar isär denna.

Får jaga vidare helt enkelt, skriv gärna i tråden om ni stöter på någon video eller bra instruktion för demontering/renovering.
 
jayjahn jayjahn skrev:
Allt är enkelt när man väl kan det
Man kan det inte förräns man gjort det ;)

Och i man man gjort det kan man det inte..jag tror jag förstår dig. Men efter att ha brottats själv med min 2512 så har jag insett att man får gilla läget och bara angripa det.
 
Hör du jayjahn
Jag tror du behöver lära dig att våga.
Nutidsmänniskan får ofta för sig att det skall finnas instruktioner för allt och bara proffs kan göra rätt och allt som det inte finns fastställda och officiellt godkända metoder för är omöjligt.
Den inställningen angriper självförtroendet för man känner sig inkompetent. Det leder till att folk antingen inte vågar alls eller skapar den svages självförtroende där man är övertygad om att man vet och så går man på blint utan att vara försiktig och utan att se vad man gör.

Det är en självklar sak att du klarar av att plocka isär maskinen. Varje hyfsat händig person klarar det. Du klarar det. Förutsättningen är att du tar det lugnt och försiktigt och ser dig för vad du gör och inte tar i med våld. Självförtroende och ödmjukhet. Då klarar man mycket.
 
  • Gilla
Gordonsetter och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.