54 307 läst ·
174 svar
54k läst
174 svar
Underhåll pelarborr typ Arboga 2508
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 411 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 411 inlägg
Så är det säkert, men det innebär att spelet av någon anledning blivit större än vad det "ska" vara.M McNulty skrev:
Som @roli är inne på skall rimligtvis passningen säkerställa nödvändig frigång med god marginal.
Ja, så borde det ju helt klart vara! Men jag upplever inte något direkt glapp någonstans så allt är extremt känsligt.C cpalm skrev:
Får helt enkelt ta ut axeln och kontrollera även det nedre lagret.
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Nu är den ihopsatt igen efter att jag bytt lager på motoraxeln.
Jag kan inte påstå att det verkade vara fel på något av de lager jag bytte ut men nu när den är ihopmonterad igen så är missljuden borta iaf., så ingen mening att gräva mer i det...
Jag gjorde även rent ytorna på stator och rotor när allt var isär.
Lägger med några bilder på hur det ser ut om någon är nyfiken.
Jag kan inte påstå att det verkade vara fel på något av de lager jag bytte ut men nu när den är ihopmonterad igen så är missljuden borta iaf., så ingen mening att gräva mer i det...
Jag gjorde även rent ytorna på stator och rotor när allt var isär.
Lägger med några bilder på hur det ser ut om någon är nyfiken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
Hur rengjorde du lindningarna?M McNulty skrev:Nu är den ihopsatt igen efter att jag bytt lager på motoraxeln.
Jag kan inte påstå att det verkade vara något fel på något av de lager jag bytte ut men nu när den är ihopmonterad igen så är missljuden borta iaf., så ingen mening att gräva mer i det...
Jag gjorde även rent ytorna på stator och rotor när allt var isär.
Lägger med några bilder på hur det ser ut om någon är nyfiken.
[bild] [bild] [bild]
Garderobssnickarn
Medlem
· Västra götaland
· 158 inlägg
Garderobssnickarn
Medlem
- Västra götaland
- 158 inlägg
bra jobbat, ser fint ut!M McNulty skrev:Nu är den ihopsatt igen efter att jag bytt lager på motoraxeln.
Jag kan inte påstå att det verkade vara något fel på något av de lager jag bytte ut men nu när den är ihopmonterad igen så är missljuden borta iaf., så ingen mening att gräva mer i det...
Jag gjorde även rent ytorna på stator och rotor när allt var isär.
Lägger med några bilder på hur det ser ut om någon är nyfiken.
[bild] [bild] [bild]


