Värmepumpen cirkulerar ju bara luften, så den borde inte påverka trycket mer än möjligen väldigt marginellt om du blåser luften rakt in i ett visst rum.
 
  • Gilla
Ropia och 1 till
  • Laddar…
Jag har exakt samma hus som dig, alltså verkligen exakt.

Jag bytte ut fläkten i badrummet mot en som går på konstant drift, sedan samma sak i tvättstuga och i kapprummet.
Sen körde jag in en till friskluftventil i vardagsrummet (stort vardagsrum) så det är två där.

Fresh Intellivent P körde jag på.

Jag vet nog mest i höst/vinter hur det funkar, nu när det är varmt så är mycket fönster öppna.
 
S Slb2018 skrev:
Altandörren i gamla delen och pumpen i nya delen, huset är format som ett L.
Det stämmer att den bara cirkulerar luften, det var en långsökt tanke, som dessutom dödades av att den var installerad i den nya delen.

Testat att stänga av krypgrundsfläkten och kollat undertrycket då?
 
S johd01 skrev:
Jag har exakt samma hus som dig, alltså verkligen exakt.

Jag bytte ut fläkten i badrummet mot en som går på konstant drift, sedan samma sak i tvättstuga och i kapprummet.
Sen körde jag in en till friskluftventil i vardagsrummet (stort vardagsrum) så det är två där.

Fresh Intellivent P körde jag på.

Jag vet nog mest i höst/vinter hur det funkar, nu när det är varmt så är mycket fönster öppna.
Hoppas jag kan få svar sen då :)
 
D jonas_t skrev:
Det stämmer att den bara cirkulerar luften, det var en långsökt tanke, som dessutom dödades av att den var installerad i den nya delen.

Testat att stänga av krypgrundsfläkten och kollat undertrycket då?
Där har jag tyvärr inte installerat någon fläkt/avfuktare ännu, har inget på vinden heller.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.