Vad ska den användas till? Hur är det med PE?
Till en maskinhall som står 100 meter från elstolpen (elmätare). Det är 4-ledare på inkommande (4x50) och här i trakten lägger man ner det som standard även vid nya dragningar så det lär inte försvinna på ett tag.el_richard skrev:
Tror den kostar 50 kr/metern i Sverige men vet inte om det är lätt att skaffa konto på t.ex Ahlsell som ger det priset.
SE-N1XV-AS 1 kV 4G50
Artikelnr: 15013998
E-nr: 0012115
Beskrivning
SE-N1XV-AS är en PEX-isolerad, PVC mantlad kabel med sektorformad, fåtrådiga ledare av aluminium. Kabeln är konstruerad enligt SS 424 14 18. Ledarna har trådantal och resistans enligt IEC 60228 klass 2. Parterna är färgmärkta enligt SS 424 17 20. Manteln är märkt typ/tillverkare/år+mån/metermärkning. SE-N1XV-AS uppfyller brandspridningsklass IEC 60332-1 (F2). Kabeln är godkänd av SEMKO.
Kostar 50 kr/m
Artikelnr: 15013998
E-nr: 0012115
Beskrivning
SE-N1XV-AS är en PEX-isolerad, PVC mantlad kabel med sektorformad, fåtrådiga ledare av aluminium. Kabeln är konstruerad enligt SS 424 14 18. Ledarna har trådantal och resistans enligt IEC 60228 klass 2. Parterna är färgmärkta enligt SS 424 17 20. Manteln är märkt typ/tillverkare/år+mån/metermärkning. SE-N1XV-AS uppfyller brandspridningsklass IEC 60332-1 (F2). Kabeln är godkänd av SEMKO.
Kostar 50 kr/m
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden