Hur får jag kablarna att fästa? Har provat att skruva i de små runda hålen men de snurrar bara! Hur får jag kablarna att fästa? 😳

• Elektrisk anslutning med två runda hål och synliga koppartrådar från en kabel, liggande på ett mönstrat underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektrisk anslutning som visar lösa blå och bruna kablar i en svart kopplingsdosa på ett rutigt underlag.
    Skapa konto
Trådarna ska in i de små runda hålen, men eftersom det är små tunna trådar så går det inte bara att trycka i trådarna.
Där du tryckt i trådarna på andra bilden behöver du trycka i en smal liten spårmejsel för att öppna fjäderbelastade anslutningen så att du kan föra i trådarna.

Demmpa Demmpa skrev:
Trådarna ska in i de små runda hålen, men eftersom det är små tunna trådar så går det inte bara att trycka i trådarna.
Där du tryckt i trådarna på andra bilden behöver du trycka i en smal liten spårmejsel för att öppna fjäderbelastade anslutningen så att du kan föra i trådarna.
Är det här du menar? Har provat med mejsel men får inte isär de! Har du något annat tips hur jag ska få isär fjäderbelastade anslutningen?

• Svart plastkomponent med fjäderbelastade anslutningar, försök att separera delarna med mejsel på en gråmönstrad yta.
    Skapa konto
tommib
Ja, det är i det rektangulära hålet du pekar på som du ska stoppa ner en spårmejsel. En 3-mm mejsel brukar vara lagom men ibland behövs det en mindre. Den du pekar med är ev för liten för att trycka undan blecket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.