39 229 läst ·
100 svar
39k läst
100 svar
TwinDos-problem
Ja vi har en kombiångugn där den automatiska upp/nerfällning av panelen "fastnar" på vägen ner, det sker framförallt om behållaren är fylld. Ofta räcker det att manuellt knuffa till den men ibland måste man ta ut och tömma lite. Så något med vikten gör att någon plastdetalj hakar fast.
Förmodar att det borde finnas en enkel fix men dom var inte alls intresserade av att försöka hjälpa utan det är bara att boka tekniker som gäller isåfall. Vi ska flytta så det har vi inte lust med, men känns som sagt tråkigt när man betalar premium för bra produkter också är det en liten detalj som sabbar...
Någon här på forumet kanske har något bra förslag på vad man kan försöka göra för åtgärd?
(sorry nu blev det nästan en hijack av tråden).
Förmodar att det borde finnas en enkel fix men dom var inte alls intresserade av att försöka hjälpa utan det är bara att boka tekniker som gäller isåfall. Vi ska flytta så det har vi inte lust med, men känns som sagt tråkigt när man betalar premium för bra produkter också är det en liten detalj som sabbar...
Någon här på forumet kanske har något bra förslag på vad man kan försöka göra för åtgärd?
Om jag hade anlitat en Miele-tekniker på ett servicebesök "all inclusive" så hade det kostat 4000:- då ska alla reservdelar ingå men det finns tydligen undantag när det inte gör det, så det kändes vanskligt. Sen i och med att jag öppnade maksinen själv och kopplade ur systemet är jag gaska säker på att just "all inclusive" hade gällt i mitt fall. Kikade jag i reservdels-katalogen så hade bara delarna kostat mer än maskinen, slangstumpar för 700:- typ. alltså det är galet dyra reservdelar.K Kane skrev:
Så nej, det kändes inte värt alls
Det var inte så svårt, jag hittade tillslut en sprängskiss och då kunde jag se lite enklare vilka skruvar etc. man behövde ta bort. Sen lite hjälp från något utlänskt forumO olo99 skrev:
"Grundkostnaden för service är 1900 SEK (besökskostnad inklusive 30 minuter arbete/felsökning). Utöver detta tillkommer kostnad för eventuella reservdelar, då kommer teknikern att komma med ett kostnadsförslag. Rutavdrag kan användas på arbetskostnaden, viktigt är att då uppvisa legitimation vid besöket." 😎S Svante Svenson skrev:
Bara pumparna kostar 1799:- /st 🤩P PahnBerg skrev:Om jag hade anlitat en Miele-tekniker på ett servicebesök "all inclusive" så hade det kostat 4000:- då ska alla reservdelar ingå men det finns tydligen undantag när det inte gör det, så det kändes vanskligt. Sen i och med att jag öppnade maksinen själv och kopplade ur systemet är jag gaska säker på att just "all inclusive" hade gällt i mitt fall. Kikade jag i reservdels-katalogen så hade bara delarna kostat mer än maskinen, slangstumpar för 700:- typ. alltså det är galet dyra reservdelar.
Så nej, det kändes inte värt alls
Här kan man kika om man är intresserad.
https://www4.miele.de/msd/MSD#/device/29116/etd/2102717802002/
Har både twindos i tvätten och autodos i diskmaskinen. Det är galet smidigt (om än dyrare). Man vänjer sig fort. Enda gången man varit besviken är när man råkat trycka förbi autodos slut och kört maskinen utan något medel allsK Kane skrev:
modell?O olo99 skrev:Ja vi har en kombiångugn där den automatiska upp/nerfällning av panelen "fastnar" på vägen ner, det sker framförallt om behållaren är fylld. Ofta räcker det att manuellt knuffa till den men ibland måste man ta ut och tömma lite. Så något med vikten gör att någon plastdetalj hakar fast.
Klicka här för att svara