S
DIY_freak skrev:
Alternativt får man ha någon dumper att köra med för att förflytta massorna i större omgångar.
Traktor med stor kärra fanns för det ändamålet.

S
huggan skrev:
Men då får man ju ta dit en oberoende grävare som tittar på hur mycket tid jobbet skulle tagit och sen om det skiljer mycket.
Det gör det.

Ja fast ditt ord som kund räcker ju inte utan det måste vara från en oberonde part.

S
huggan skrev:
Ja fast ditt ord som kund räcker ju inte utan det måste vara från en oberonde part.
Självklart... Det är väl knappast till nackdel för mig om det är från två oberoende parter...

Redigerat:
Observera att det inte finns något påskrivet avtal, men det finns ett avtal från början som vi var överens om, men ingen har satt sina kråkor på det. Därtill finns en faktura på överenskommet arvode som är betald i tid utan "bråk". Nämnda email som bevisar "hjälpen" och min kommentar att jag inte läst Mats email till mig finns också.

Här blir jag lite frågande om det då är ett muntligt avtal du har ingått i. I så fall kan det nog bli svårt att visa vad som har avtalats från början gällande pris per timme.

LäsLus skrev:
Här blir jag lite frågande om det då är ett muntligt avtal du har ingått i. I så fall kan det nog bli svårt att visa vad som har avtalats från början gällande pris per timme.
Varför skulle det vara svårt? Den första fakturan hade ju överenskommet pris och det är väl en rätt stark indikation på vad säljaren ansåg vara avtalat.

Hej Alfredo.

Var mer inne på den tankebanan att om inget skriftligt avtal finns så kanske grävisen kan komma med extra kostnader och avgifter som vanligtvis väll skulle regleras av ett avtal. Men detta är bara en tanke jag fick när jag läste tråden så jag kan mycket säkert ha fel.

Fakturan som är betald är i någon mån bevis.

S
Ja, den betalda fakturan är ju en del, sen finns det andra saker som bevisar att de extra avgifterna inte var en del avtalet, utan adderades i samband med att en prishöjning begärdes. Därtill har det sakförhållandet aldrig förnekats.

S
Det har nu gått en månad sedan jag besvarade advokatens brev, och jag har inte hört ett knyst. Om man antar att mats väljer att gå till domstol och de inte säger något till mig om det. Hur lång tid kan man då räkna med att det tar innan man hör något från domstolen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.