Har aldrig kört med annat än ubåtar och torix, men nu blev det mycket tåtar på en kopplingspunkt och jag köpte en wago-liknande sak på jula som liknar den här : http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=23375866 (av någon anledning hittar jag inte min på julas hemsida)

Nåväl, FK känns bra att stoppa i och jag litar på kontakten. Men entrådigt (EK, säger man så?).. jag vet inte, den kan liksom snurra runt och man undrar ju hur stor kontaktyta det kan vara där inne. Är det kodkänt i såna där? Eller kan det vara märkesspecifikt?

Det är märkes- och modellspecifikt, läs databladet.

Att enkeltrådiga ledare kan snurra runt är inte felaktigt i en vanlig Wago i alla fall.

Det känns lättare att skarva på en bit FK med en ubåt än att leta upp nåt datablad på en produkt som knappt finns.
Kanske är jag lite löjligt försiktig, men kabeln matar ett stort antal uttag, så jag tänker inte chansa med nån epa-koppling. :)

Det var lite underförstått med mitt inlägg att man inte ska köpa billig skit som inte har datablad ;)
Mina wago 222 funkar iaf fint med RK, MK från 0,08 mm² till 4 mm² och EK, FK, 0,08 mm² till 2.5 mm²

Blablabla. :) Jo, du har nog rätt. Men det fanns inga wago och jag orkade inte åka 2 mil extra för det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.