2 307 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Tveksam kontaktering
Medlem
· Södermanland
· 200 inlägg
Har aldrig kört med annat än ubåtar och torix, men nu blev det mycket tåtar på en kopplingspunkt och jag köpte en wago-liknande sak på jula som liknar den här : http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=23375866 (av någon anledning hittar jag inte min på julas hemsida)
Nåväl, FK känns bra att stoppa i och jag litar på kontakten. Men entrådigt (EK, säger man så?).. jag vet inte, den kan liksom snurra runt och man undrar ju hur stor kontaktyta det kan vara där inne. Är det kodkänt i såna där? Eller kan det vara märkesspecifikt?
Nåväl, FK känns bra att stoppa i och jag litar på kontakten. Men entrådigt (EK, säger man så?).. jag vet inte, den kan liksom snurra runt och man undrar ju hur stor kontaktyta det kan vara där inne. Är det kodkänt i såna där? Eller kan det vara märkesspecifikt?
Medlem
· Södermanland
· 200 inlägg
Det känns lättare att skarva på en bit FK med en ubåt än att leta upp nåt datablad på en produkt som knappt finns.
Kanske är jag lite löjligt försiktig, men kabeln matar ett stort antal uttag, så jag tänker inte chansa med nån epa-koppling.
Kanske är jag lite löjligt försiktig, men kabeln matar ett stort antal uttag, så jag tänker inte chansa med nån epa-koppling.
Medlem
· Södermanland
· 200 inlägg
Blablabla.
Jo, du har nog rätt. Men det fanns inga wago och jag orkade inte åka 2 mil extra för det.
Klicka här för att svara