Vad är en lämplig (standard-) indelning av grupper i en typisk tvättstuga idag? En grupp för tvättmaskin, en för torktumlare och en för resten kanske?

S
Om "resten" utgörs av uttag och belysning: ja. Vill du ha en avfuktare rekommenderas en egen grupp till den också.

Tack för info!

Avfuktare, strykjärn och mangel är sådant som kommer att behöva kopplas in på vägguttagen. De körs dock i regel inte samtidigt. En egen grupp för (några/något av) uttagen då.

Idag sitter vägguttag/belysning på egen grupp (tillsammans med ett par förråd) och tvättmaskinen har egen trefasgrupp fast bara en fas används numera. När vi helrenoverar tvättstugan finns det möjlighet att dra om elen och då på lämpligast sätt.

Och då kommer jag och vill dela på belysninge och uttagen. Alltid lika kul när strykjärn/damsugare skjuter säkringen och där står man i värsta fall med ett hett strykjärn i handen i mörker ...

mats_o skrev:
Och då kommer jag och vill dela på belysninge och uttagen. Alltid lika kul när strykjärn/damsugare skjuter säkringen och där står man i värsta fall med ett hett strykjärn i handen i mörker ...
Håller med, det är väldigt praktiskt. Så blir det om jag behåller belysningen som idag och bara installerar nya uttag (även för storförbrukarna).

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.