Eventuellt hör denna hemma under inredning...

Jag har tvättstugan rakt under badrummet som nu skall renoveras. Tänkte göra ett tvättnedkast. Men jag vill att tvätten skall vara sorterad i 60/40 grader resp ljusa/mörka färger direkt uppe i badrummet. Ytterligare en klurighet, är att jag vill ha det barnsäkert.

Jag tänkte mig att använda en sko-förvaringsbyrå (typ IKEAS TRONES, fast mycket snyggare) med fyra luckor. Varje lucka får sedan ett separat rör ner till tvättstugan där de mynnar ut i fyra tvättkorgar. Tänker mig att luckans öppning blir för liten för att ett barn skall få in huvudet, samt tillräckligt stor för tvätt förutom stora lakan. (Ylle och handtvätt får bäras ner för hand...).

Någon som gjort något liknande?

Någon som sett en snygg skoförvaring med 4 lådor med plats för ett par skor i varje?

Tips och bilder mottages tacksamt!

För att få bygget barnsäkert fäster du lämpligen en metallstång, eller ett metallkryss, tvärs över öppningen. Då blir det bökigt att stoppa in stora grejor (lakan), men så fort du har fått in dem glider de lätt dit du vill ha dem.

Snygga skoskåp vet jag dock inga :(

/ Fredrik

Se till att inte få V-form på nerkastet (med stag), farliga form för barn .

Är inte riktigt med på hur du menar... Jag tänkte mig ett skoskåp där man får plats med ett par skor. De brukar vara ca 17 cm djupa, vilket gör att skoluckans innermått blir ca 14 cm. Sen har jag också funderat på att sätta barnspärr som man gör på kökslådor.

En annan tanke jag har är sopnedkastluckor. Fast de är lite stora för att få plats med 4 stycken... Men det hade varit coolt!

Ingen annan som har gjort snygga tvättnedkast?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.