The brunch The brunch skrev:
Hejsan!

Ursäkta sent svar :) Det står L på höljet så att säga.

Jag förstår inte riktigt vart det blev fel, jag beställde 2 nya med exakt samma vad jag förmodar är art nr, PA66GF-25 men det passade inte... Vilket ni säker ser på bilderna då nya kolstiften är spegelvända så att säga. Känner att det är lagom hopplöst just nu :/

Så nu är frågan, vad fasiken ska beställas? Artikelnummret på maskinen ger ju absolut ingenting...

Tack på förhand!
Ja, de är felvända. Jag tror fortfarande du ska ha de jag föreslog ovan. Jämför dina med min bild i inlägg #19. Men jag fick ju också fel först, och jag fick byta mina till rätt. Visa dem bilderna så bör de väl kunna skicka dig rätt.

Kan du inte flippa ur den ur plasthöljet och bara byta till rätt? Alternativt montera i andra hål på motorn så att det passar med L-kolen istället? Bara kablarna räcker.

The brunch The brunch skrev:
Hejsan!

Ursäkta sent svar :) Det står L på höljet så att säga.

Jag förstår inte riktigt vart det blev fel, jag beställde 2 nya med exakt samma vad jag förmodar är art nr, PA66GF-25 men det passade inte... Vilket ni säker ser på bilderna då nya kolstiften är spegelvända så att säga. Känner att det är lagom hopplöst just nu :/

Så nu är frågan, vad fasiken ska beställas? Artikelnummret på maskinen ger ju absolut ingenting...

Tack på förhand!
aha du har råkat ut för denna piratkopian jo det är fel de har blandat ihop begreppen

bara beställ nytt och kola bilden noga

H Hellenbol skrev:
Ja, de är felvända. Jag tror fortfarande du ska ha de jag föreslog ovan. Jämför dina med min bild i inlägg #19. Men jag fick ju också fel först, och jag fick byta mina till rätt. Visa dem bilderna så bör de väl kunna skicka dig rätt.
att montera i andra hål är en intressant teori motrn får då en annan huvudriktning dvs centrifugerar åt andra hållet
dessa maskiner har olika stötdämpare på höger och vämster sida men dt går ju iofs att byta dessa oxå...

Mycket bra tråd och fick igång våran gamla Cylinda Sverigetvätten efter bytt motorkol. Den är 20 år.

Tips är att först söka på din Cylindamaskins artikelnr här (hade sjusiffrigt 9203092): https://www.cylinda.se/reservdelarservice?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD88uq70T2vhhcDpFKhPB1-jx5C5Y

Bläddrar man sedan ner eller söker på ”kol” när reservdelslistan kommer upp får man fram exakt del med artikelnr. Beställde själv kolen från WIDAB med det artikelnumret (snabb frakt) men Cylinda själva verkar ha det mesta och då ska man väl slippa spegelvända kopior i kinesium. Motorfäste med bytta motorkol i en Cylinda Sverigetvätten tvättmaskin, visar insidan och anslutna kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Etikett på tvättmaskin Cylinda Sverigetvätten med art.nr 9203092, modell WM 33A, visar specifikationer som 230 V, 2200 W, IPX4.
Skapa konto
Bild av motorkol med specifikationen "KOL FHP/ST (2 BEHÖVS) E4305201" från Cylindas reservdelssida.
Skapa konto

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.