Här är mitt inlägg om en av svenskarnas favoritfolksport: trallgolvsuppfräschning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bakgrund är hus vi köpte förra året där golvet i det inglasade uterummet behövde lite hjälp! Golvet hade torkat och flisat sig. Fanns tankar på att skruva av varje bräda och slipa och olja i garaget men det tog för mycket tid och gav inte ett bättre resultat. Är småbarnsfar så det finns tyvärr inte all tid i världen heller utan det behövde göras på en helg.
Logga in
Skapa konto
Första jag gjorde var att tvätta av golvet med vatten, grönsåpa(någon dl per 5 liter vatten) och en terassborste. I och med att det var under tak och med väggar trodde jag inte det skulle vara speciellt smutsig, men det var det!
Logga in
Skapa konto
Efter tvätt och tork såg det avsevärt bättre ut.
Logga in
Skapa konto
Slipade golvet med en planslip med 40-sandpapper för att få bort de värsta urgröpningarna men ändå inte göra det för ”lent”.
Logga in
Skapa konto
Oljade in allt med Tinova UV Super Terrace. Valde att enbart göra en strykning ”tunnt”. Skulle säga att för mina 22 kvm drog det in ca 1,5 liter.
Logga in
Skapa konto
Efter att få torkat i en dag bar vi in möblerna och nu kan äntligen ungen få krypa runt på golvet utan att vi behöver vara livrädda att han ska få flisor.