Hej!

Jag har två badrum vägg i vägg, som delar på en gemensam tappvatten/avloppstam.
Både badrummen är helt utslitna och måste renoveras (=de läcker, 50+ år gamla).
Problemet är att jag har bara budget för att renovera ett av dem. Funderar därför på att göra klart ett badrum nu, och i det andra endast riva ut allt och lägga golvspån och använda det som förråd tills kassakistan är påfylld igen.

Vad borde jag förbereda i samband med detta, som både funkar med att hålla möjligheten öppen att faktiskt göra ett badrum här en dag, men också gör att jag kan använda detta som förråd? På något sätt behöver jag ju dra fram vatten och avlopp, så jag slipper riva upp det badrummet som renoveras?

Alla inlägg och tankar uppskattas, vill inte bli dumsnål.

BirgitS
Det går ju att förbereda stammarna så att det går att ansluta nya rör i framtiden, t.ex. ha T-kopplingar där ena benet är pluggat.

• Gilla
klimt och 1 till
  • Laddar…
Tillägg: Tänker
BirgitS BirgitS skrev:
Det går ju att förbereda stammarna så att det går att ansluta nya rör i framtiden, t.ex. ha T-kopplingar där ena benet är pluggat.
Ja precis! Men ska jag tänka att jag ska sätta något skåp för det eller hur gör man 2026?

BirgitS
I ett förråd gör det kanske inget om det sticker ut 5 cm långa rörstumpar ur väggen. Men annars öppnar man väl väggen mot stammarna när man gör det andra badrummet och ansluter till stammarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.