118 läst ·
2 svar
118 läst
2 svar
Badrum från 70-talet
Bor i hus byggt 1979. I ett av badrummen är de kaklade väggarna från denna tiden. Vad jag minns så är de satta direkt på gipsskivor. Golvet var ursprungligen plastmatta men för ca 10 år sedan lade vi klinker ovanpå mattan. Badrummet har badkar som sällan används. Inga synliga problem har vi sett. Vi börjar bli gamla och kommer nog att sälja huset inom några år. Min fråga är: Ska vi bygga om badrummet enligt dagens regler eller sälja det i det skick det har nu? Naturligtvis med full information till köparen.
Eftersom det inte är problem för er nu med nuvarande användning så skulle jag inte göra något alls - renovera badrum är det minst 1 månad med byggdamm och spring etc. om inte två när man tar in entreprenad för det, det är ingen kul alls med byggdamm tamefasen över allt (har genomlidit en stambyte...)
låt det bli köparens problem då badrummet är i alla aspekter utanför sin beräknade livstid och med den byggsättet som använder från den tiden så är det att förväntat att hitta fuktskador under och runt golvbrunnar vid en renovering.
Är ni idag gamla och inte känner att ni orka med sådant - låt bli.
låt det bli köparens problem då badrummet är i alla aspekter utanför sin beräknade livstid och med den byggsättet som använder från den tiden så är det att förväntat att hitta fuktskador under och runt golvbrunnar vid en renovering.
Är ni idag gamla och inte känner att ni orka med sådant - låt bli.
Klicka här för att svara