Det blir bra så men kolla som sagt en extra gång på hur du fått till kopplingarna med klämmorna i taket. Ser på bilderna ut som att de inte är i botten om man ska kunna se ändarna i toppen på dem och att de sitter riktigt fast också. En av dem kan du ju slippa om du kopplar orange direkt i uttaget.

Jag klippte dem blå, skalade lite extra och tog en ny klämma så nu sitter dem i botten. Ser detta ok ut?

• Eluttag med anslutna kablar efter justering, inklusive en orange klämma i botten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varde ljus vilken man vill dessutom. Tusen tack för all hjälp för en säker installation

Humm. Får du ut spänning på grå tråd ?? utan att bygla mellan ingångarna?
Jag tolkar det som två separata slutande kontakter, alltså ingen riktig kron-brytare.

Jag antar det, lampan tänds och släcks när jag trycker på knappen.

• Gilla
GK100
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Humm. Får du ut spänning på grå tråd ?? utan att bygla mellan ingångarna?
Jag tolkar det som två separata slutande kontakter, alltså ingen riktig kron-brytare.
Det är inte samma strömbrytare som TS visade i bla inlägg 31, utan en annan.

Patfa85 Patfa85 skrev:
Det var ju så jag hade kopplat om, när jag drog en extra tändträd från lampa nr. 1. Då var det strömbrytaren som var felinkopplad. Jag pular ihop nånting som jag tror är rätt och så låter jag er godkänna eller förkasta. Sen har jag en ytterligare idé som jag inte ska göra nu men bara höra om det är möjligt. Att köpa en vanlig ledstrip av typen klippbar 3 eller 5 meter och klistra upp under köksskåpen bakom en tunn list. Frågan är om det går att klippa stick-kontakten efter transformatorn och sätta en sb och sen in i en kopplingsdosa? Eller är det ett måste att köpa en för fast installation?
Vet att ni vet! Skulle detta kunna fungera?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.