2 697 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Två grupper på en kombinationsram
Går bra , hur kommer matningarna i gemensamt rör eller var sitt , gemensamt bara göra hål mellan dosorna, och koppla i en kopplingsdosa ditt tändtråden ska, i var sitt rör , ett rör till varje dosa och lika ut till dosa eller objekt.
Att ha två dosor och en kombiram är inte förbjudet, bara dosorna inte är förbundna genom att hål tagits mellan dom, det andra sättet är inte helt ovanligt utförande. Så utför det med två dosor, separata rör och gemensam ram.
Fast det var ju vad du beskrev i inlägg #2J jonaserik skrev:
Hur två grupper skulle kunna komma i samma rör och hur det skulle vara ok hängde jag inte med på. Däremot tyckte jag TS fråga var väldigt tydlig.J jonaserik skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
joanserik beskriver två olika scenarios, och helt enligt min mening.
Reglerna tillåter uttryckligen två grupper i samma rör/ledning men det anses vara dålig praxis. I detta fall måste man ju ta upp en hål mellan dosorna.
Reglerna har inte detaljer kring separering av två dosor under samma ram, men det anses ok med två olika grupper, en i varsin dosa. Lämpligen låter man bli att ta upp ett hål mellan dosorna här.
Reglerna tillåter uttryckligen två grupper i samma rör/ledning men det anses vara dålig praxis. I detta fall måste man ju ta upp en hål mellan dosorna.
Reglerna har inte detaljer kring separering av två dosor under samma ram, men det anses ok med två olika grupper, en i varsin dosa. Lämpligen låter man bli att ta upp ett hål mellan dosorna här.
Klicka här för att svara