Jakopp Jakopp skrev:
Den svarta är högst troligt kabeln som matar strömbrytaren.

Vilken grön du väljer bestämmer vilken av de två knapparna som kommer tända spotlightskenan.

Du har dock ett problem. Skenan är inte dubbelisolerad vilket betyder att du behöver dra fram jord (gulgrön) om installationen ska göras regelrätt

Edit: Fick tydligen två svar på frågan gällande svart kabel medans jag skrev mitt 🙂
D Daniel 109 skrev:
Däremot är det okej att ha ojordat i det fallet.
Så verkar fallet vara (ojordat i rummet). För att förenkla koppling för mig nu. Jag behöver alltså endast koppla in en utav dem två gröna till lampan? (Pga det är dem gröna tendstickorna som reglerar vilken utan knapparna som ska styra showen?)

Vart ska då den gröna kopplas in?
Tack för all hjälp föresten👍

Mot den bruna. Om du tar bort den bruna och kopplar en grön på varje skenhalva så kan du tända dem var för sig eller tillsammans.

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Mot den bruna. Om du tar bort den bruna och kopplar en grön på varje skenhalva så kan du tända dem var för sig eller tillsammans.
Fungerade ej :/

Oscar Bermejo Oscar Bermejo skrev:
Fungerade ej :/
Skicka bild :)

För att förtydliga, bara en grön till brun kommer inte fungera, du måste ha en till kabel mot blå också, för att sluta cirkeln. Om du har 2 gröna och en till kabel så är det antagligen den som inte är grön som ska kopplas mot blå.

• Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.