H hempularen skrev:
Jag vet att detta argument ofta förs fram som "försvar" för vissa hustillverkare. Men tillverkaren måste dömas utifrån sina sämsta leveranser. Ett bra företag ser till att säljkontoren fungerar över hela landet. Annars får man se det som att normalstandarden är det riktigt dåliga, som huvudkontoret uppenbarligen "godkänner". Och att det finns enstaka anställda som gör ett bättre jobb.
Håller helt med i det du skriver och har själv haft tråkig erfarenhet när jag lät Hjältevadshus bygga mitt förra hus för ca 15 år sedan. Men det fixade sig tillslut vilket givetvis inte innebar att alla hus som då tillverkades av Hjältevadshus runt om i Sverige var dåligt byggda. Men jag tror över lag det beror just på det jag skrev i mitt inlägg att det brister i kontroll från husföretag ens sida rent generellt på kvaliteten på utfört jobb på underentreprenörer de anlitar för att bygga deras hus.

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
Det är visserligen för sent nu men jag tror att om du presenterat det här i början med en fråga om stöttning med crowd-funding för att driva fallet mot byggföretaget så hade de vikit sig. Tänk dig 5 - 10 000 personer som är irriterade nog för att bidra med en tvåhundring vardera. Och tänk dig publiciteten det genererat utöver det respektabla bidraget till dina utgifter.

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
D Danros06 skrev:
Det företag som genomförde slutbesiktningen åt smålandsvillan var Tomas Danelll byggkonsult AB och den vi anlitade för överlåtelsebesiktning var Norrbesiktning. Okej, verkar finnas en hel del skojare inom husbranchen. Är lite synd för drar ner hela branschen och även dom som är seriösa. Vi var väldigt nöjda med de snickare som åtgärdade och byggde till takkupan.
Tomas Danell är samma besiktningsman som vi använde. Så självklart blev det noll fel i er slutbesiktning. Tomas Danell byggkonsult AB är korrupt med både husleverantörer och entreprenörer. I vårt fall krävdes särskild besiktning osv av denna anledning, som givetvis blev gynnsamt för oss. Uppmaningen är att se över ert resultat från besiktning om ni anlitat Tomas Danell för besiktning.

Kapsyl Kapsyl skrev:
Det är visserligen för sent nu men jag tror att om du presenterat det här i början med en fråga om stöttning med crowd-funding för att driva fallet mot byggföretaget så hade de vikit sig. Tänk dig 5 - 10 000 personer som är irriterade nog för att bidra med en tvåhundring vardera. Och tänk dig publiciteten det genererat utöver det respektabla bidraget till dina utgifter.
Det är ett rätt stort spann mellan 5 personer och 10 000 personer...

• Haha
YuGi
  • Laddar…
N NoiseMaker skrev:
Det är ett rätt stort spann mellan 5 personer och 10 000 personer...
Jag... nej, jag , som Stenmark, ids inte 😀

Vilka klåpare men därför man ska undvika husleverantörer, ffa billiga som smålandsvillan. Skithus..Hur spårbart är materialet? Hur kunniga är byggarna.. kanske inte har rätt kunskap och utbildade efter andra byggnormer osv osv. Usch. Skönt att det gick framåt!!!

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.