1 216 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Breddning mot ca:1års nylagd asfaltering
Har fått min väg/backe breddad upp till vårt hus, den asfalt som lades för ca:1år sen vart ett riktigt bra jobb jämn och fin.Till saken så breddades samma väg/backe relativt nyligen och offerten avsåg Asfaltering av ca 20m2 5cm ABT11 160/220 ”Byte av bärlager ingår ej i priset” bärlaget va tillräckligt bra men kan man inte förvänta sig att man asfalterar jämt och fint? Just nu ser den nya breddningen ut som en puckelpist mot den gamla jämna fina asfalteringen.Ska man inte förvänta sig att man jämnar till underlaget innan asfalteringen?
Absolut skall man förvänta sig en jämn yta av asfalten.
Det beror ju alldeles på hur de lagt den. Låter som att första arbetet var en större yta? Då har de säkert lagt det med läggare medans de nu på den mindre ytan handlagt det med sprider och då blir det inte samma finnish.C Chillen skrev:Har fått min väg/backe breddad upp till vårt hus, den asfalt som lades för ca:1år sen vart ett riktigt bra jobb jämn och fin.Till saken så breddades samma väg/backe relativt nyligen och offerten avsåg Asfaltering av ca 20m2 5cm ABT11 160/220 ”Byte av bärlager ingår ej i priset” bärlaget va tillräckligt bra men kan man inte förvänta sig att man asfalterar jämt och fint? Just nu ser den nya breddningen ut som en puckelpist mot den gamla jämna fina asfalteringen.Ska man inte förvänta sig att man jämnar till underlaget innan asfalteringen?
Men svårt å säga när man inte vet hur det ser ut.
Är underlaget ojämnt blir asfalten ojämn. Med det du beskriver tolkar jag det som att det ska vara justerat och klart för asfalt och enbart asfalteringen ingår i priset.
Hur såg det ut innan läggning?
Sen, som någon annan skrev, blir resultatet oftast inte lika bra när det läggs med sprider. Vissa är femjävliga på det och får det perfekt men inte alla.
Hur såg det ut innan läggning?
Sen, som någon annan skrev, blir resultatet oftast inte lika bra när det läggs med sprider. Vissa är femjävliga på det och får det perfekt men inte alla.
Självklart. Jobben e ju sammanlänkade !C Chillen skrev:Har fått min väg/backe breddad upp till vårt hus, den asfalt som lades för ca:1år sen vart ett riktigt bra jobb jämn och fin.Till saken så breddades samma väg/backe relativt nyligen och offerten avsåg Asfaltering av ca 20m2 5cm ABT11 160/220 ”Byte av bärlager ingår ej i priset” bärlaget va tillräckligt bra men kan man inte förvänta sig att man asfalterar jämt och fint? Just nu ser den nya breddningen ut som en puckelpist mot den gamla jämna fina asfalteringen.Ska man inte förvänta sig att man jämnar till underlaget innan asfalteringen?
....anläggningen måste ses som en enhet funktionsmässigt.
Klicka här för att svara