TV via fiber, kablar, boxar mm?

64k läst  121 svar

1. lars_stefan_axelsson
    Besserwisser Nivå 15
    Dito! Jag har ibland/ofta på TV just för bakgrundsbrus eller slötittande. För det fungerar playtjänster, appar osv. dåligt eftersom de förutsätter aktivt engagemang, och det är inte alltid det jag är ute efter. Inte mina barn heller verkar det; hittar dem ofta mediterande framför TVn med något slumpmässigt, lagom engagerande på.

Om de sedan är värt 400:- i månaden (har något stort paket digital kabel-TV) det är ju en annan fråga. Men än så länge så har det inte legat högst på listan över utgifter att ifrågasätta. (Det var faktiskt morgontidningen som rök istället. Ja tidningsprenumerationer öht.)

2. K
    Medlem Nivå 2
    Haha jag kan bara nicka och hålla med!

Mycket därför jag har min parabol abb kvar också. Dels för det och dels för att inte ha allt från samma medium.

Nu har fiber fungerat riktigt bra inga avbrott från Telenors håll så. Men lite då och då förekommer elavbrott och då dör fibern oavsett hur mycket backup man har till el i hemmet.

Har även märkt det där du nämner på tv, lyssnar ibland på musik via mobilen.
    Men ska jag göra nåt annat med mobilen dör ju musiken (nu har jag visserligen flera mobiler). Sedan är det ju så att man kan inte ha musiken på för fullt när man ringer nån men ibland vill ju nån familjemedlem lyssna.

Nu tillhör jag visserligen som redan nämt tidigare den minoriteten som fortfarande köper cd och vinyl och bränner mp3 skivor.
    Men i köket har jag en bluethoot grej som är inkopplad till luren.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: