2 708 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
TV lösning via fiber
Jag har fiber i sommarstugan.
Jag har en gammal TV med Hdmi.
Jag är bara intresserad av att se kanalerna SVT1 och 2, TV4 samt Kanal 5 men jag vill även kunna se Discovery (allsvenskan).
Jag vill även kunna se Netflix samt SVT play.
Jag blir inte klok på vilka alternativ det finns.
Det vore fint att kunna skippa ett fast abonnemang och istället köra på appleTV eller liknande.
Idag när jag byter kanal så trycker jag bara på 1 för SVT 1 och 4 för TV4. Det vore smutt att ha det liknande med en lösning som tex AppleTV. Alltså inte behöva starta appen och leta fram livestreamen.
kom med tips.
Jag har en gammal TV med Hdmi.
Jag är bara intresserad av att se kanalerna SVT1 och 2, TV4 samt Kanal 5 men jag vill även kunna se Discovery (allsvenskan).
Jag vill även kunna se Netflix samt SVT play.
Jag blir inte klok på vilka alternativ det finns.
Det vore fint att kunna skippa ett fast abonnemang och istället köra på appleTV eller liknande.
Idag när jag byter kanal så trycker jag bara på 1 för SVT 1 och 4 för TV4. Det vore smutt att ha det liknande med en lösning som tex AppleTV. Alltså inte behöva starta appen och leta fram livestreamen.
kom med tips.
Vad har du för TV-lösning hemma? Jag har Telenor via fiber och med den ingår Telenor Stream, vilket innebär att jag kan se (i princip) de kanaler jag har hemma var som helst streamat. Vet att även Com Hem / Tele2 har liknande lösningar.
Telia har samma lösning med IP-TV/ fiber-tvbox + streaming med app.
Vi har, utöver Telias box, en Mi TV box (AndriodTV) med fjärr samt även en Mi TV stick som också har fjärrkontroll. ;-)
Telia play appen i Mi TV boxen startar där den slutade. Trycker Power på fjärren och sen är det bara att välja kanal med pilarna. TVn har CEC via HDMI så appen går att styra via TV-fjärren också.
Man får bara vänja sig att använda pilarna isf kanal upp/ner-knapparna.
I de flesta internet/fiber-tv-tjänster ingår också streamingtjänst, till och med hos marksända boxer. Hur många som kan stream samtidigt skiljer sig åt.
Utbudet av kanaler och vilka leverantörer som erbjuder (svensk) sport är utanför mitt kunskapsområde
Enklast är väl om man kan streama samma utbud som hemma med den leverantörens app.
Med en AndroidTVbox finns det nog fler play-appar än till äpple-TVn.
Netflix, inget problem, bara att köra
Vi har, utöver Telias box, en Mi TV box (AndriodTV) med fjärr samt även en Mi TV stick som också har fjärrkontroll. ;-)
Telia play appen i Mi TV boxen startar där den slutade. Trycker Power på fjärren och sen är det bara att välja kanal med pilarna. TVn har CEC via HDMI så appen går att styra via TV-fjärren också.
Man får bara vänja sig att använda pilarna isf kanal upp/ner-knapparna.
I de flesta internet/fiber-tv-tjänster ingår också streamingtjänst, till och med hos marksända boxer. Hur många som kan stream samtidigt skiljer sig åt.
Utbudet av kanaler och vilka leverantörer som erbjuder (svensk) sport är utanför mitt kunskapsområde
Enklast är väl om man kan streama samma utbud som hemma med den leverantörens app.
Med en AndroidTVbox finns det nog fler play-appar än till äpple-TVn.
Netflix, inget problem, bara att köra
Vad har du för TVlösnimg / abonnemang där du bor?D Derbyboy skrev:
Det här gällde väl en lösning för sommarstugan?
Jag kör endast appletv vilket funkar utmärkt för svt-kanalerna. Tv4play kan du också se gratis, förutom när det är livesänd sport. Tror att vissa program från femman kan ses på d-play, men är osäker där. Netflix betalar du ju för så det ser du ju även i stugan enkelt via apple-tv
Antennuttagets utbud är ju svårt att ta med sig…
Vad har du för utbud på DiscoveryAppen i smartTV’n då? Kostar inte den något om du ska se svensk sport, typ 349kr/mån eller mer…?
Vad har du för utbud på DiscoveryAppen i smartTV’n då? Kostar inte den något om du ska se svensk sport, typ 349kr/mån eller mer…?
Klicka här för att svara