Patrik_Hed skrev:
PZ1, PZ2, PH1 och liten flata väger ganska mycke. Tillräckligt för att det ska kännas.

//Patrik
Med en SKG All-in-one så sparar du in 2 skruvmejslar, det kanske kunde vara något? Ganska stor dock.

http://www.visab.info/pdf/6409.pdf

Jag tycker ochså att det blir tungt med mina arbetsbyxor. Hur förvarar du tidboken Patrik? Blir den inte sliten etc?

B
varför inte verktygsbälte????

Verktygsbälte är för Timellare!

Avemo skrev:
Om man har både hängslen och livrem kan man förmodligen få axlar och höfter att dela på lasten. Om det varken skall belasta axlar eller höfter återstår väl bara att ha verktygen i fickor på skorna, eller möjligen mössan. Det tycker jag verkar opraktiskt.

I allmänhet upplever jag inte byxornas vikt som besvärande, men om man någon gång får för sig att springa i dem brukar framgången vara begränsad.

Erik
Ska plocka ut ett par hängslen och se om det blir bekvämare med hängslen och livrem.

//Patrik

Daniel_N skrev:
Med en SKG All-in-one så sparar du in 2 skruvmejslar, det kanske kunde vara något? Ganska stor dock.

[länk]
Hur funkar den? Är det bits som man får byta eller var det någon typ av makalös universalbits?
Byta bits går ju bort direkt i såfall eftersom att jag är elektriker.

//Patrik

LAINE skrev:
Jag tycker ochså att det blir tungt med mina arbetsbyxor. Hur förvarar du tidboken Patrik? Blir den inte sliten etc?
På Fristads FAS-2 byxa så finns det en ficka för tidbok på benet. Så där ligger den skyddad. :) Blir inte sliten då.

//Patrik

B
jag menar inte barnsnickarbälte som timell har.
Ni har mycke att lära ni yngre pojkar

byggare henke skrev:
varför inte verktygsbälte????
Ogillar verktygsbälte. Man blir så bred bl.a. Och så vill jag ha verktygen "på mig" , vant míg med det och gillar det. Vet vart jag har allt och så, det är bara vikten som är nackdelen.

//Patrik

byggare henke skrev:
jag menar inte barnsnickarbälte som timell har.
Ni har mycke att lära ni yngre pojkar
De gånger jag provat verktygsbälte så tycker jag att det blir lite omständigt, man kommer inte åt innehållet i spikfickorna och man känner sig lite klumpigare.

Däremot i Usa och många östländer så kör man ju jeans och verktygsbälte, även de seriösa hantverkarna. Förstår inte hur de tänker, har de aldrig provat arbetsbyxor? Jag hatar att arbeta i jeans.q(;^;)p

Patrik_Hed skrev:
Ska plocka ut ett par hängslen och se om det blir bekvämare med hängslen och livrem.

//Patrik
Gillar din inställning att "plocka ut", plocka ut en ny Fluke tex. Själv blir man nojjig på Elektroskandia när de frågar efter namn vid köpe av 10A säkringar;)

B
men satsa på som du skrev. bälte och hängslen.
ha gärna en verktygslåda, så du slipper lite i byxorna.
jag har inte verktygsbälte jämnt. beror på vad för jobb.
jag tycker det är skönt att hänga av mig verktygsbältet innan rast.

LAINE skrev:
Gillar din inställning att "plocka ut", plocka ut en ny Fluke tex. Själv blir man nojjig på Elektroskandia när de frågar efter namn vid köpe av 10A säkringar;)
Hehe Ja, man har ju blivit upplärd att det är så man gör. :P

F.ö. hörde att snickare och målare är tvugna att köpa egna verktyg. Hammare och pensel och dyl. Kul. :P

B
man ska göra som man tycker är bäst.

Elektrikern jag anlitar har i princip tomma arbetsbyxor, han har en fin dyr tekniker portfölj 60 x 60 cm och ett invändigt djup på 10 cm. Där har han allt han behöver. Sedan vid klamring etc så tar han med sig en klamrings låda. Jag vill gärna ochså ha den väskan men med ett pris på 3500:- så håller jag mig till min Raco compact box.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.