Skall så småningom bygga ett garage, och har möjlighet att till ett mycket bra pris köpa tryckimpregnerat virke i dimension 45x120 som skulle passa bra som väggreglar.

Finns det hinder eller nackdel av att använda ett sådant virke till ett sånt ändamål.
 
Kom igen nu Kalle dussin. Har du ingen åsikt om detta?
 
Who me? :)

Nej. Vete fan. Det är ju ingen bostadsyta, och har man inga planer på att inreda garaget till bostad för svärmor ska det väl gå bra. Eller det är kanske det man har...? :)

Jag hade definitivt backat om det är klass A tryckimpregnerat, där går gränsen...

Men men. Det ska vara väldigt billigt. Jag hade gärna betalat extra för att få giftfria väggar...
 
Bob_the_builder
Nä, jag håller med Kalle. Man ska inte ha tryckt virke inomhus.
 
Nej, det kanske inte är så lämpligt. Men det där med svärmor ger mig vissa ideér.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.