Fairlane
D Dublin skrev:
Nånstans måste det gå att ändra hur varmt du vill ha, det kan ju inte bara vara termostaterna på elementen. Jag googlade på EVC13 och hittade manualen. Kolla här och jämför med inställningarna du har om de verkar rimliga: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/[länk]
Jo, jag kan ställa om kurvan, men jag har tillräckligt med värme i systemet. Elementen är iskalla. Jag testar att lufta imorgon så får vi se vad det ger.

T
Snurrar c-pumpen och du öppnat avstängningarna så ska det funka, det är inte så att inte lyckats montera c-pumpen på fel håll? :thinking:

Fairlane
T tobbetk skrev:
Snurrar c-pumpen och du öppnat avstängningarna så ska det funka, det är inte så att inte lyckats montera c-pumpen på fel håll? :thinking:
Jag dubbelkollade och trippelkollade att den kom åt rätt håll, pumpen snurrar och avstängningarna är öppnade. Jag hörde att det skvalpade runt lite vatten i pumpen, så öppet måste det vara.

Fairlane
Efter en lite längre sovmorgon och en god frukost tog jag tag i dagen och gick ner på nedervåningen. Slogs direkt av att det inte var kallt (igår låg det på 16 grader).

Elementen var varma. Ett rum där jag aldrig fått igång elementet innan hade också ett varmt element. Det känns som att allt fungerar precis som det ska, bättre än någonsin under de 3½ år jag bott i huset.

Stort tack alla som hjälpt till. ByggaHus när det fungerar som bäst, man hjälper en vilsen stackare i mål så saker fungerar bättre.

Jag skulle helst sätta "Bästa svar" på alla inlägg, för alla har verkligen hjälpt till, stöttat etc. Tyvärr går det ju inte så jag tvingas välja, så det blir inlägget som tipsade om vilken pump jag skulle köpa.

Återigen, stort tack.

• Gilla
Vardagsrum och 3 till
  • Laddar…
Fin tråd, många skarpa ögon och bra gissningar. Härligt att en som säger sig inte vara helt hemma på det här, kan få hjälp av vänliga människor som lägger sin tid på att hjälpa en främling.

Till TS: Nästa gång du snubblar på någon som ber om hjälp inom ett ämne där du är kunnig, ge tillbaka!

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
V Vardagsrum skrev:
Till TS: Nästa gång du snubblar på någon som ber om hjälp inom ett ämne där du är kunnig, ge tillbaka!
Absolut. Så gör jag så långt jag överhuvudtaget kan både på forum och i verkliga livet.
Vet inte hur många gånger jag stannat bilen när någon har stått med en trasig bil vid vägkanten. Kan inget om bilar direkt, men ibland räcker det med skjuts till en bensinstation.
Det "största" jag gjort i den aspekten är när jag stannade vid en trasig bil på E4. Visade sig att oljelampan tänts och de stannade. Bogserade bilen till en verkstad i närheten. De som satt i bilen var på väg till Arlanda för en utlandssemester. Jag körde dem till Arlanda innannjag åkte till jobbet. En omväg på cirka 6 mil, men försöker hjälpa till om det fungerar för mig.

• Gilla
Ullhass
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Absolut. Så gör jag så långt jag överhuvudtaget kan både på forum och i verkliga livet.
Vet inte hur många gånger jag stannat bilen när någon har stått med en trasig bil vid vägkanten. Kan inget om bilar direkt, men ibland räcker det med skjuts till en bensinstation.
Det "största" jag gjort i den aspekten är när jag stannade vid en trasig bil på E4. Visade sig att oljelampan tänts och de stannade. Bogserade bilen till en verkstad i närheten. De som satt i bilen var på väg till Arlanda för en utlandssemester. Jag körde dem till Arlanda innannjag åkte till jobbet. En omväg på cirka 6 mil, men försöker hjälpa till om det fungerar för mig.
Härligt att höra! Är likadan som du, stannar ofta och hjälper folk. Har kablar, lina, startbooster, punkteringsskum osv i bilen.

Och nu fick du hjälp tillbaka! (y)

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.