Administrator
· Skåne
· 6 840 inlägg
Jag förstår problemet men jag vet inte riktigt hur vi bäst löser det utan att försämra för majoriteten av "normala användare" som jag misstänker inte normalt använder nedåtpil-tangenten (eller "command ⌘ + nedåtpil" på mac).
Jag tror du har missförstått frågan om du tror att det handlar om en specifik knapp på tangentbordet.Per Eskilsson skrev:
Problemet TS upplever är att man kommer till nya ämnen hela tiden när man försöker scrolla till slutet. Det händer oavsett om man använder pil-ned, page-down, scrollhjul, swipe på skärmen eller något annat sätt att scrolla.
Administrator
· Skåne
· 6 840 inlägg
Hur fungerar det på andra sajter som har infinite scroll? Google Bilder, Svd, Instagram, Facebook osv.
Facebook byter inte inlägg om jag scrollar ner till sista kommentaren. När jag bläddrar bland mina bilder vill jag ju att det ska komma nya hela tiden.Per Eskilsson skrev:
Scrollar jag i en forumtråd för att komma till slutet vill jag inte att det hela tiden ska komma nya trådar. Finns det någon som tycker den funktionen är bra?
Administrator
· Skåne
· 6 840 inlägg
Jag vill ofta läsa mer när jag scrollar ner. Sedan tycker jag att urvalet av det som presenteras "Nästa tråd i samma delforum" ofta inte är tillräckligt bra. Jag vill detta både som användare och som sajtägare.
OK, den nedåtknappen på Mac går "ett steg/rad" nedåt för mig, inte ens till ett nytt inlägg i samma tråd.Per Eskilsson skrev:
Med command +nedåtpil lyckas jag "scrolla" nedåt till slutet av "liknande trådar, men ser bara den gröna slut-markeringen då. Den scrollar inte så man hinner se något utan hoppar omgående dit.
Vet inte vad det skulle vara för nytta med den funktionen då man ju totalt missar alla eventuella liknande trådar. och bara ser att det är ett slut (då kan man ju inte veta vilken tråd man hamnat o slutet av, det är otydligt och kan förstås förvirra.
Överst till höger finns ju en möjlighet att hoppa till slutet i den aktuella tråden (eller en sida fram/bak samt till starten. Det är ju ibland en användbar funktion.
Ja, så funkar nog alla datorer. Problemet är att om du fortsätter trycka pil ned kommer du passera slutet på tråden och hamna i en annan slumpmässig vald tråd (om du inte stängt av det beteendet i din profil). Är du inte uppmärksam kommer du kanske att svara i en helt annan tråd än den du tänkt.T TommyC skrev:
Klicka här för att svara