- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Varför gör du detta till en bögfråga?Claes Sörmland skrev:
Vad menar du med "agera mot vissa krafter"? Jag förstår inte. Kan du vara konkret?
Jag tror inte alls man har tänkt så i regeringskansliet. Jag tror man fick panik i regeringskansliet när DN började gräva och vi har en rätt svag och feg statsminister som om och om igen slänger sina medarbetare under bussen istället för att stå upp för dem. Han gör det säkert med de bästa av intentioner, att det är det bästa för t ex partiet eller regeringsmakten, men det blir ändå fel. Han kunde ha visat ledarskap och stått upp för de bögar som finns i hans ranker. Istället har han nu skapat en situation där bögar inte kan ha säkerhetsklassade tjänster om de inte har levt ett rätt onormalt tidigare liv och t ex inte använt Grindr.
Det är ju samma för alla.
Vilka krafter? Ja vilka tror du han skulle jobbat mot?
Det som saknas är ju kritik annat än från vänster..Claes Sörmland skrev:
Men det finns ju gott om mediakanaler man inte kontrollerar, det finns alternativ till Fox News. Och sociala medier styr man ju heller inte.
Logga in på någon av de stora socialamediaplattformarna och upplev kritiken mot Trump. Det stormar rätt bra. Ta och titta på amerikansk media till vänster och allt de pratar om är Trumps brister.
Och tur är väl det!
Tror de flesta på högerkanten kände sig betydligt tryggare med Reagan eller Busch.
(Ja även de på vänsterkanten faktiskt. )
Nu vet man inte riktigt vart detta tar vägen och nu är man tyst.
Det är det som är oroande.
Nej det är inte samma för alla, det beror på sammanhang.K karlmb skrev:
Vanligen är dicpics ovälkomna bland kvinnor vid nätraggning i straighta sammanhang. Det är klandervärt beteende att skicka sådana på breda straighta nätraggningsplattformar. Klandervärt beteende kan användas som en hållhake om det hålls hemligt, det kan bli en säkerhetsfråga. Men dicpics är vanligen högst välkomna mellan män på Grindr, det är en direktare och mer köttslig subkultur. Det är inte klandervärt beteende och kan därmed inte användas som en hållhake på en öppet homosexuell man.
Han jobbar mot statsministern och regeringen främst.K karlmb skrev:
Du tog upp USA, tänker du att deras nationella säkerhetsrådgivare som sitter och snattrar om högklassade militära operationer med CIA-chefen på Signal med en av misstag inbjuden framstående grävande journalist alls skulle bry sig om Thybergs raggande på Grindr för några år sedan? Din trådstart.
Där är vi eniga i analysen och värderingen. Amerikansk höger har rättat in sig i ledet på ett obehagligt sätt.K karlmb skrev:
Han jobbar väl med regeringen hoppas jag..Claes Sörmland skrev:
Nej det är inte samma för alla, det beror på sammanhang.
Vanligen är dicpics ovälkomna bland kvinnor vid nätraggning i straighta sammanhang. Det är klandervärt beteende att skicka sådana på breda straighta nätraggningsplattformar. Klandervärt beteende kan användas som en hållhake om det hålls hemligt, det kan bli en säkerhetsfråga. Men dicpics är vanligen högst välkomna mellan män på Grindr, det är en direktare och mer köttslig subkultur. Det är inte klandervärt beteende och kan därmed inte användas som en hållhake på en öppet homosexuell man.
Han jobbar mot statsministern och regeringen främst.
Du tog upp USA, tänker du att deras nationella säkerhetsrådgivare som sitter och snattrar om högklassade militära operationer med CIA-chefen på Signal med en av misstag inbjuden framstående grävande journalist alls skulle bry sig om Thybergs raggande på Grindr för några år sedan? Din trådstart.
Det är ju pinsamhetsfaktorn här som gör att vissa jobb blir omöjliga.
Vem bryr sig om vad CIA-chefen tycker numera.
Att du menar att bögar ska skämmas för sina gamla raggningskukbilder. Nej jag köper det inte. Att ha sex är inte pinsamt, det är mänskligt. Det är inte klandervärt att skicka kukbilder bögar emellan, det är kulturen.K karlmb skrev:
Ja, precis min poäng. Varför bry sig om USA.K karlmb skrev:
Han är ju knappast upplockad från gatan, han är en etablerad toppdiplomat. Och öppen bög med den bakgrund som en öppen bög i hans generation kan förväntas ha. T ex att han har raggat på Grindr för ett antal år sedan.K karlmb skrev:
Var det inte vad regnbågsflaggviftandet betydde eller var det bara en lögn? Bögar göre sig ej besvär om de inte lever i celibat? Med tanke på antalet bögar inom politik och diplomati så har vi då ett enormt problem kan jag säga...
Vi har ju tyvärr flera historiska exempel som visar att det är så det alltid går till. När det börjar krisa för samhället/ekonomin/kapitalismen dras fler till extremhögerns retorik och lösningar. De är ju lösningar som använder statens vanliga verktyg och beteenden lite "skarpare". Inget är ju nytt bara vem verktygen riktas mot. Även retoriken har alltid legat latent bara lite utspädd.Claes Sörmland skrev:
Tillslut ser den vanliga högern och även liberaler att de tappar mark och ger sig då i lag med extremhögern med en tanke att de kan utmanövrera och behålla kontrollen. Detta flyttar linjen i extremhögerns riktning och tillslut tappas mer mark. Varför välja fejk-facism när man kan välja the real deal. Processen har också lagt tillräckliga auktoritära förändringar så att det underlättar för nästa steg. (Lagar, praxis etc)
Ja absolut finns det ännu fri media i Usa och lär finnas ganska länge. Som jag skrev så ett land som Usa tar det lång tid att uppnå total kontroll av media om det alls lyckas. Men man behöver inte heller uppnå det för att hålla makten. Man behöver bara övertyga tillräckligt många att all kritik är fake news och socalistpropaganda. Det är den tydliga riktningen med att man vill kontrollera allt och att alla som inte håller med och gör som man vill är fiender och förrädare.Claes Sörmland skrev:
Men det finns ju gott om mediakanaler man inte kontrollerar, det finns alternativ till Fox News. Och sociala medier styr man ju heller inte.
Logga in på någon av de stora socialamediaplattformarna och upplev kritiken mot Trump. Det stormar rätt bra. Ta och titta på amerikansk media till vänster och allt de pratar om är Trumps brister.
Och tur är väl det!
Som sagt, inget problem med hans läggning.Claes Sörmland skrev:
Han är ju knappast upplockad från gatan, han är en etablerad toppdiplomat. Och öppen bög med den bakgrund som en öppen bög i hans generation kan förväntas ha. T ex att han har raggat på Grindr för ett antal år sedan.
Var det inte vad regnbågsflaggviftandet betydde eller var det bara en lögn? Bögar göre sig ej besvär om de inte lever i celibat? Med tanke på antalet bögar inom politik och diplomati så har vi då ett enormt problem kan jag säga...
Jag som tydligen är lite mer optimistisk lagd ser ett mellanårsval som naggar makten över en den lagstiftande makten i kanten och sen efter det ett vilset republikanskt parti som i sin splittring efter att deras enande ledare inte kan återväljas inte vet vem de ska föra fram som nästa presidentkandidat. Trump härskar ju genom att söndra och bygger inte upp något för partiets framtid. Samtidigt har ekonomins nedgång gjort att väljarkåren överger republikanerna.N Niq skrev:Ja absolut finns det ännu fri media i Usa och lär finnas ganska länge. Som jag skrev så ett land som Usa tar det lång tid att uppnå total kontroll av media om det alls lyckas. Men man behöver inte heller uppnå det för att hålla makten. Man behöver bara övertyga tillräckligt många att all kritik är fake news och socalistpropaganda. Det är den tydliga riktningen med att man vill kontrollera allt och att alla som inte håller med och gör som man vill är fiender och förrädare.
Jokern här är vad demokraterna gör. Jag hoppas de rör sig högerut mot mitten och för fram rimliga kandidater. Och släpper kulturkriget och slutar förakta de väljare som de behöver röster ifrån.
(Jag får säkert fel, det får man ju nästan alltid när man tittar i spåkulan. Någon som spådde Trump II efter att han förlorade makten första gången? Inte jag i alla fall.)
Troligen behöver man lite homoutbildning på regeringskansliet och för de som arbetar med säkerhetsklassning. Kanske även statsministern behöver det? Ska man rekrytera bögar till topposter är det ju bra att man har någon idé om vilka liv de kan tänkas ha levt och ha en viss idé om kulturen och att den inkluderar Grindr. Så att man inte får panik när en skärmdump från Grindr dyker upp i posten och DN ställer lite frågor. Amatörer.K karlmb skrev: