- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Såhär?Claes Sörmland skrev:
https://youtu.be/PCHJVE9trSM?si=6TdajNQ092wd3OGT
När denne valdesClaes Sörmland skrev:
https://youtu.be/79Hk3CvRnFY?si=f5aqOULJ8mhCSbEE
för att han inte var denne
https://youtu.be/uOeWF0ZTi3s?si=o36g00XTjtLhCBdn
Sedan valdes denne
https://youtu.be/NsfMPTiIuvY?si=-KUJ4a6Km73jY5lX
För att han inte var denne
https://youtu.be/Vq0G1TMCw4Y?si=mmP8-YXDybekfCSY
Eller denna
https://youtu.be/_HakVqlP4qM?si=8a7gp-jo7-ansd2L
Med sådant "motstånd" kan man undra om inte demokraterna ville förlora?
Det var inte lätt att hitta roliga felsägning av trump trots att flera av er påstår att han knappt kan gå längre. Biden däremot. Jösses, rena guldgruvan!
Redigerat:
Problemet var väl knappast förekomsten av bilder, utan att han inte varit öppen med att de fanns under rekryteringen (åtminstone är det så jag tolkar det). Om dessa bilder hemlighölls (eller han faktiskt glömt bort dem), vad finns det mer som ännu inte kommit fram? Var det risk att det fanns annat som var mer känsligt?Claes Sörmland skrev:
Troligen behöver man lite homoutbildning på regeringskansliet och för de som arbetar med säkerhetsklassning. Kanske även statsministern behöver det? Ska man rekrytera bögar till topposter är det ju bra att man har någon idé om vilka liv de kan tänkas ha levt och ha en viss idé om kulturen och att den inkluderar Grindr. Så att man inte får panik när en skärmdump från Grindr dyker upp i posten och DN ställer lite frågor. Amatörer.
Att han är homosexuell var aldrig problemet, utom möjligen för dig.
Vad är det som inte "har kommit fram" menar du? Att han har haft sex med andra män? Ja bögar har det, det är liksom själva definitionen på homosexualitet. Vad är det som du menar är "känsligt" med det? Jag förstår uppriktigt inte.kashieda skrev:
Problemet var väl knappast förekomsten av bilder, utan att han inte varit öppen med att de fanns under rekryteringen (åtminstone är det så jag tolkar det). Om dessa bilder hemlighölls (eller han faktiskt glömt bort dem), vad finns det mer som ännu inte kommit fram? Var det risk att det fanns annat som var mer känsligt?
Jag delar tydligen åsikt med skribenterna på våra tidningars ledarredaktioner. Leonidas Aretakis ligger jag nog närmast i denna fråga:
https://www.sverigesradio.se/artike...sradgivaren-sjukhuset-i-solleftea-och-matmoms
Sådär! Vi är överens som vanligt🙄.kashieda skrev:
Problemet var väl knappast förekomsten av bilder, utan att han inte varit öppen med att de fanns under rekryteringen (åtminstone är det så jag tolkar det). Om dessa bilder hemlighölls (eller han faktiskt glömt bort dem), vad finns det mer som ännu inte kommit fram? Var det risk att det fanns annat som var mer känsligt?
Givetvis. Eller förhoppningsvis har vår lille statsminister grillat honom ordentligt.
-Har du verkligen inte också något som kan skada mig ... hmmm. Jag menar Sverige?
-Jag frågar dig därför igen. Ingenting i familjen, blad vänner eller grindpolare som de djävla tidningarna kan gräva fram Och göra mig ... öhh Sverige till åtlöje.
Så någonting, gick det nog till.
Likväl ljög objektet. För att fotografera sig själv och dessutom skicka bilderna, det är väl inget man glömmer. Eller?
Om så. Vad mer har han ljugit om?
Ibland verkar du klipskare än såhär.Claes Sörmland skrev:
Vad är det som inte "har kommit fram" menar du? Att han har haft sex med andra män? Ja bögar har det, det är liksom själva definitionen på homosexualitet. Vad är det som du menar är "känsligt" med det? Jag förstår uppriktigt inte.
Jag delar tydligen åsikt med skribenterna på våra tidningars ledarredaktioner. Leonidas Aretakis ligger jag nog närmast i denna fråga:
[länk]
Eftersom det inte kommit fram, så vet jag inte vad som skulle kunna komma fram. Det är liksom en definition på att det inte kommit fram. Det kan mycket väl vara så att det inte finns något annat komprometterande, bra i så fall. Risken att det finns annat som också "glömts" var tydligen inget som vår kortvarige NSR var beredd att ta.
När inget har kommit fram så finns ju heller ingen anledning att sparka honom tänker jag.kashieda skrev:
Ibland verkar du klipskare än såhär.
Eftersom det inte kommit fram, så vet jag inte vad som skulle kunna komma fram. Det är liksom en definition på att det inte kommit fram. Det kan mycket väl vara så att det inte finns något annat komprometterande, bra i så fall. Risken att det finns annat som också "glömts" var tydligen inget som vår kortvarige NSR var beredd att ta.
Varför tror du att Grindr har "glömts"? Min utgångspunkt är snarare att det är en normal och förväntad del av hans liv så inget värt att uppmärksamma. Inget att se, cirkulera! Man har säkert inte diskuterat om han äter ägg eller gröt till frukost heller.
Som jag sa i början av förra inlägget...Claes Sörmland skrev:
När inget har kommit fram så finns ju heller ingen anledning att sparka honom tänker jag.
Varför tror du att Grindr har "glömts"? Min utgångspunkt är snarare att det är en normal och förväntad del av hans liv så inget värt att uppmärksamma. Inget att se, cirkulera! Man har säkert inte diskuterat om han äter ägg eller gröt till frukost heller.
Finns det något annat i rullorna som kan komma fram och eventuellt påverka hans roll som NSR? Något främmande makt kan ha hittat och nu utpressar honom med - "Säg nu inget om X för då läcker vi Y om dig"?
Han har redan missat en sak, av glömska eller för att han inte tyckte det var viktigt spelar kanske inte någon större roll. Hans chef verkade tycka att det var problematiskt.
Fran Alt National Park Service idag, det finns hopp:
So many videos are circulating of ICE agents acting with cruelty and aggression. Behavior that eerily mirrors the “domestic terrorism” they claim to oppose. No one is forcing them to act this way; it’s a choice. As federal employees, we all have a choice about which side of history we stand on. In response, neighbors are rising up to protect one another. Crowds are confronting ICE and pushing them out of their communities, with some local law enforcement refusing to assist. In many areas, signs now declare ICE is not welcome. The compassion and solidarity on display is powerful and a reminder of just how much love and courage lives in the American people.
So many videos are circulating of ICE agents acting with cruelty and aggression. Behavior that eerily mirrors the “domestic terrorism” they claim to oppose. No one is forcing them to act this way; it’s a choice. As federal employees, we all have a choice about which side of history we stand on. In response, neighbors are rising up to protect one another. Crowds are confronting ICE and pushing them out of their communities, with some local law enforcement refusing to assist. In many areas, signs now declare ICE is not welcome. The compassion and solidarity on display is powerful and a reminder of just how much love and courage lives in the American people.
Och min poäng är att han inte har missat något i objektiv bemärkelse. Men det är klart, den som tycker bögars liv på Grindr är av "känslig karaktär" (statsministerns ord) kan ju tycka det. Då faller det hela tillbaka på statsministern och hans sexualmoral.kashieda skrev:
Som jag sa i början av förra inlägget...
Finns det något annat i rullorna som kan komma fram och eventuellt påverka hans roll som NSR? Något främmande makt kan ha hittat och nu utpressar honom med - "Säg nu inget om X för då läcker vi Y om dig"?
Han har redan missat en sak, av glömska eller för att han inte tyckte det var viktigt spelar kanske inte någon större roll. Hans chef verkade tycka att det var problematiskt.
Detta har alltså inte varit ett problem vid tidigare säkerhetsklassningar, problemet är nyuppfunnet.
Det kanske är skillnad på olika befattningar? Vad som var ok för en ambassadör i ett bakvattenland kanske inte passar för en NSR?Claes Sörmland skrev:
Och min poäng är att han inte har missat något i objektiv bemärkelse. Men det är klart, den som tycker bögars liv på Grindr är av "känslig karaktär" (statsministerns ord) kan ju tycka det. Då faller det hela tillbaka på statsministern och hans sexualmoral.
Detta har alltså inte varit ett problem vid tidigare säkerhetsklassningar, problemet är nyuppfunnet.
Eller tycker du att det ska vara samma säkerhetsutredning för lokalvården på den lokala elfirman som för en minister?
Så klart inte och orimliga exempel gör ju inte någon poäng heller. Han arbetade tills nu som chef för enheten för Östeuropa och Centralasien på UD. Knappast bakvatten. Och säkerhetsklassningen måste ju ha varit i det närmaste identisk.kashieda skrev:
Det råder panik i nationella säkerhetsrådet om man ska tro Expression: ”Folk skriker åt varandra och känslan av att ingen har kontroll är påtaglig efter senaste dygnet. Alla vill skydda Ulf och överreagerar.”
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/uppgifter-kristersson-sparkade-thyberg/
Så hypotesen om moralpanik och att bögars sexliv ses som av "känslig karaktär" är det som har varit avgörande stärks. Det nervösa B-laget härjar runt.
Jag hoppas att du får rätt. Har inte hängt med så noga så jag vet vad hurdant stöd republikanerna har just nu. Undersökningar är ju dock bara undersökningar. Man vet inte hur det blir innan rösterna är räknade.Claes Sörmland skrev:
Jag som tydligen är lite mer optimistisk lagd ser ett mellanårsval som naggar makten över en den lagstiftande makten i kanten och sen efter det ett vilset republikanskt parti som i sin splittring efter att deras enande ledare inte kan återväljas inte vet vem de ska föra fram som nästa presidentkandidat. Trump härskar ju genom att söndra och bygger inte upp något för partiets framtid. Samtidigt har ekonomins nedgång gjort att väljarkåren överger republikanerna.
Jokern här är vad demokraterna gör. Jag hoppas de rör sig högerut mot mitten och för fram rimliga kandidater. Och släpper kulturkriget och slutar förakta de väljare som de behöver röster ifrån.
(Jag får säkert fel, det får man ju nästan alltid när man tittar i spåkulan. Någon som spådde Trump II efter att han förlorade makten första gången? Inte jag i alla fall.)
Många från Usa verkar ju tro på Trump att det blir dyrare nu först och sedan mycket bättre.
Jag skulle inte vara förvånad om dom tänker föra fram Vance som Trumps arvtagare.
Jag hoppas framförallt att alla teorier om statskupper från Trump och hans allierande bara är fantasier. Men mycket oroande är ju stormningen av Kapitolium, det visar ju vad delar av hans supporters är beredda att göra. Och Trump själv verkar ju vara helt utan omdöme.N Niq skrev:Jag hoppas att du får rätt. Har inte hängt med så noga så jag vet vad hurdant stöd republikanerna har just nu. Undersökningar är ju dock bara undersökningar. Man vet inte hur det blir innan rösterna är räknade.
Många från Usa verkar ju tro på Trump att det blir dyrare nu först och sedan mycket bättre.
Jag skulle inte vara förvånad om dom tänker föra fram Vance som Trumps arvtagare.