Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Intet Intet skrev:
Kan du inte läsa? Eller vill du inte?
Varför annars ta upp att Ukraina anklagas för det, de också, din lille relativist?

• Gilla
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
Alltid lika roligt att höra ifrån dig. För nu ljuger du igen, som vanligt. -Din gamle skojare.😃
Som Trump säkert vet, anklagas Ukraina för samma sak.
Därför agerar han kanske som han gör.
Det är väldigt sällan världen är svart och vit. Gråskalor finns i det mesta, vilket naturligtvis varje vuxen vet. Eller -borde veta 🤔.
För inser man det blir världen så mycket lättare att förstå.

Lyssna på detta seminarium så förstår du att alla inte tycker som du. Vilket kan göra Trumps handlingar mer begripliga.

[länk]
Alltid fascinerande att se hur vissa tror att de neutraliserar välbelagda fakta genom att slänga ur sig "gråskalor" och länka en YouTube-video.

Det presenterades en konkret nyhet från Kyiv Independent om ett bekräftat krigsbrott.

Du svarar med en YouTube-länk till ett seminarium där någon "förklarar" varför det egentligen är mer komplicerat och varför vi kanske ändå borde förstå Trumps agerande.

Skillnaden är ganska talande, ena sidan presenterar fakta, den andra presenterar ursäkter.

Att Ukraina anklagas för något innebär inte att anklagelsen är lika tung eller välunderbyggd som dokumenterade övergrepp från rysk sida.

Att låtsas som att anklagelser i sig väger lika tungt som bevis är inte att förstå gråskalor, det är att sprida dimridåer.

Världen är komplex, ja, men komplexitet är inte ett frikort för att blunda för skillnader mellan sanning och propaganda.

Och just nu ser du mest ut som någon som kramar sin YouTube-algoritm hårdare än verkligheten.

• Gilla
  • Älska
Krille4 och 10 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
anklagas Ukraina för samma sak.
Har du någon källfakta på att Ukraina kidnappar Ryska barn, så läser jag gärna den.

• Gilla
  • Haha
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
J jawen skrev:
Har du någon källfakta på att Ukraina kidnappar Ryska barn, så läser jag gärna den.
Det påstod jag inte heller.

Här är en intervju med en amerikansk journalist som rapporterar från "fel sida" av kriget och därför, naturligtvis med forumlogiken säger vad han säger för att få gratis rödbetor, även han.

Dessa uppgifter nedan har sannolikt Trump , vilket kan vara en förklaring till att Trump agerar som Trump agerar. Gråskalor, ni vet.

https://youtu.be/NObi_e3yf3U?si=w09nusX6BR1b1RJg

Intet Intet skrev:
Här är en intervju med en amerikansk journalist som rapporterar från "fel sida" av kriget och därför, naturligtvis med forumlogiken säger vad han säger för att få gratis rödbetor, även han.

[länk]
Patrick Lancaster är inte en journalist. Han är en influencer som är känd för fake'a filmklipp för få views.
Om nån tror det där är fakta är vi illa ute verkligen.

Fast det kan nog lura Trump iofs, han är inte precis begåvad... Har nån sett intervjun Trump gjorde med ABC häromdagen? Det var extremt pinsamt lyssna på när trump envisades med att en photoshoppad bild var verklig.

• Gilla
mikethebik och 8 till
  • Laddar…
B Byggmarodören skrev:
Patrick Lancaster är inte en journalist. Han är en influencer som är känd för fake'a filmklipp för få views.
Om nån tror det där är fakta är vi illa ute verkligen.

Fast det kan nog lura Trump iofs, han är inte precis begåvad... Har nån sett intervjun Trump gjorde med ABC häromdagen? Det var extremt pinsamt lyssna på när trump envisades med att en photoshoppad bild var verklig.
Ja men då så. Har du sagt det, så är det så. Då har du naturligtvis lyssnat på hans sminkråd vid fronten, också😀.
Själv hade jag inte hört talas om honom alls. Men det han berättade var inte det vi får oss serverat i vanliga fall, så då är det per automatik lögn, antar jag.
Hur som helst är detta ett diskussionsforum där vi förväntas diskutera, men om alla präktiga ryggdunkare bara dunkar varandra blir det inte mycket till diskussionsforum.
Likaså att kommentera ett inlägg utan att veta vad inlägget handlade om.
Slå först, fråga sen🤪.

Redigerat:
D
Intet Intet skrev:
Det påstod jag inte heller.

Dessa uppgifter nedan har sannolikt Trump , vilket kan vara en förklaring till att Trump agerar som Trump agerar. Gråskalor, ni vet.

[länk]
Jag har tittat på videon du delade, där en amerikansk "journalist" påstår att Ukraina kidnappar ryska barn.

Det är ett rätt magstarkt påstående, särskilt när det helt saknar stöd i oberoende, verifierbara källor.

Däremot finns det överväldigande bevis på att det är Ryssland som systematiskt deporterar ukrainska barn från ockuperade områden till ryska institutioner och adoptivfamiljer.

Det är inte en gissning, det är dokumenterat av FN, människorättsorganisationer och granskade av ICC.

Därför har Internationella brottmålsdomstolen utfärdat en arresteringsorder mot Vladimir Putin för just detta.

Det kallas krigsbrott.

Men som vanligt i MAGA-logiken så fort verkligheten blir för obekväm, hittar man en "alternativ version" som passar in i narrativet.

Det är aldrig tillräckligt med fakta, det ska alltid in ett "men Ukraina då?", som om rysk statsledd kidnappning ska relativiseras bort av en YouTube-länk med skakig moral och ännu skakigare journalistik.

Det finns inga trovärdiga belägg för att Ukraina kidnappar ryska barn.
Att påstå det ändå, med ett gråskale leende, är direkt sjukt.

Att gång på gång hänvisa till YouTube som om det vore en trovärdig källa i ett pågående krig är inte kritiskt tänkande det är att abdikera från källkritik och hoppas att algoritmerna ska leverera "sanningen" förpackad i bekväm misstro.

Vi har officiella FN-rapporter, ICC-åtal och oberoende journalistik.

Du har... en länk. Det säger allt.

• Gilla
  • Älska
Bhp863 och 9 till
  • Laddar…
Jag har blockerat @Intet, då jag är såååååå trött på "nyttiga idioter" och femtekolonnare!

• Gilla
  • Haha
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
Primadonnans sorti.

Intet Intet skrev:
Primadonnans sorti.
Ska du sluta skriva här?

• Gilla
  • Haha
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
D
L lat skrev:
Jag har blockerat @Intet, då jag är såååååå trött på "nyttiga idioter" och femtekolonnare!
Jag fattar att du är less.

Vi har alla tröttnat på att höra samma MAGA-floskler repeteras som ett trasigt mantra. Men blockera inte slå tillbaka. Inte med hat, utan med eld, fakta, motstånd, röst.

Varje gång en som @Intet får posta sin Trump-förskönande propaganda utan mothugg, flyttar de fram gränsen för vad som anses normalt.

Det är MAGA-strategin i ett nötskal trötta ut folk tills lögnen blir vardag.

Trump ljög om valfusk, ljög om pandemin, ljög om Ukraina, och nu står hans svans här och försöker rita om verkligheten i efterhand.

Och så länge vi tystnar, vinner de. De lever inte på fakta de lever på att vi andra ger upp.

Men jag tänker inte backa. Jag tänker inte låta MAGA-mystik och YouTube-journalistik stå oemotsagd.

Inte här. Inte någonstans. Sanningen behöver inte vila den behöver en armé av oss som orkar stå upp, gång på gång.

Jag kommer fortsätta bemöta. Inte för att omvända @Intet hen är redan förlorad i sitt Trump-evangelium utan för alla som läser och undrar om någon fortfarande står på verklighetens sida.

• Gilla
  • Älska
pmd och 17 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Intet Intet skrev:

[länk]
Nu får jag erkänna att jag inte orkat se hela videon, hoppade framåt och lyssnade lite här och där. Han har tydligen tillbringat en hel del tid i Kursk den senaste tiden. Ryssland har ju hela tiden förnekat att soldater från Nordkorea stridit på deras sida i Kursk. 39 min in i videon påstår han att han inte sett några soldater från Nordkorea, trotts att han verkligen försökt hitta dem…
Dagen efter denna intervju (eller något liknande?) går Gerasimov ut med att Nordkorea har hjälpt dem i Kursk, och senare går även Nordkorea ut med detta. Så, jag skulle inte lita på denna ”journalist”.

Redigerat:
  • Gilla
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
L Lilllen skrev:
Nu får jag erkänna att jag inte orkat se hela videon, hoppade framåt och lyssnade lite här och där. Han har tydligen tillbringat en hel del tid i Kursk den senaste tiden. Ryssland har ju hela tiden förnekat att soldater från Nordkorea stridit på deras sida i Kursk. 39 min in i videon påstår han att han inte sett några soldater från Nordkorea, trotts att han verkligen försökt hitta dem…
Dagen efter denna intervju (eller något liknande?) går Gerasimov ut med att Nordkorea har hjälpt dem i Kursk, och senare går även Nordkorea ut med detta. Så, jag skulle inte lita på denna ”journalist”.
Varför inte det. Själv har jag inte varit i Kurskregionen och kanske inte du heller. Så om det är konstigt ifall han inte sett några Nordkoreaner har i alla fall inte jag en aning om. Men du vet bättre antar jag. Eller?
Det är lite lustigt att bevisnivån blir så hög så fort någon påstår det ni inte vill höra. Då skaver det i örat, men passar det era egna idéer, är det ljuv musik.

• Haha
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Jag fattar att du är less.
När argumenten tryter är det enklare att smita iväg.
D Danne824 skrev:
Vi har alla tröttnat på att höra samma MAGA-floskler repeteras som ett trasigt mantra.
snälla nån. Vilka MAGAfloskler. Har du ett exempel. Eller?
D Danne824 skrev:
Men blockera inte slå tillbaka. Inte med hat, utan med eld, fakta, motstånd, röst.
Du har många tändstickor. Men du får inte eld på dom.
D Danne824 skrev:
Varje gång en som @Intet får posta sin Trump-förskönande propaganda utan mothugg, flyttar de fram gränsen för vad som anses normalt.
Kan du läsa?
När i hela friden har jag förskönat Trump. Jag föraktar fanskapet. Är du helt blind?
D Danne824 skrev:
Det är MAGA-strategin i ett nötskal trötta ut folk tills lögnen blir vardag.
Så jag leder någon form av amerikansk politisk gren ock driver propaganda på ett svenskt byggforum genom att posta ett inlägg då och då i tråden Trump, som kan förklara hans agerande. Är det liktydigt med att -"Trötta ut folk tills lögnen blir vardag"? E du go, eller?😘
D Danne824 skrev:
Trump ljög om valfusk, ljög om pandemin, ljög om Ukraina, och nu står hans svans här och försöker rita om verkligheten i efterhand.
Ja, vad skall man säga. Han är en politker. Politiker ljuger. Har du något exempel på motsatsen.
jag postade en länk med några av Bidens alla lögner, så honom kan du inte avse. Så vem?
D Danne824 skrev:
Och så länge vi tystnar, vinner de. De lever inte på fakta de lever på att vi andra ger upp.
Vilka de? Är det de "de" som sticker upp fingret i luften och säger -"vänta lite, det kanske kan vara så här istället". Är det "de" du är så rädd för?
D Danne824 skrev:
Men jag tänker inte backa. Jag tänker inte låta MAGA-mystik och YouTube-journalistik stå oemotsagd.
Tack. Då kan vi alla sova gott om natten😀.
D Danne824 skrev:
Inte här. Inte någonstans. Sanningen behöver inte vila den behöver en armé av oss som orkar stå upp, gång på gång.
Gång på gång. Det var väl ändå lite väl pompöst? Vilka fler anfaller dig med ifrågasättanden av din världsbild? Gömmer de sig under din säng, måhända?
D Danne824 skrev:
Jag kommer fortsätta bemöta. Inte för att omvända @Intet hen är redan förlorad i sitt Trump-evangelium
Som jag redan skrivit åtskilliga gånger. Jag föraktar Trump men försöker förstå hans agerande. Kan du inte läsa?
D Danne824 skrev:
utan för alla som läser och undrar om någon fortfarande står på verklighetens sida.
Du har läst "Mein kampf" ser jag och låtit dig inspireras av brandtal som eldade massorna med många ord med väldigt lite innehåll.

• Haha
Danne824
  • Laddar…
Det är visserligen bra att vara källkritisk och inte bara följa med strömmen, men om något ser ut som en gris, går som en gris, låter som en gris och luktar som en gris, blir det bara fånigt att envist hävda att det mycket väl kan vara något annat än en gris, speciellt som alla verifierbara fakta och oberoende observationer OCKSÅ säger att det rör sig om en gris.

• Gilla
  • Haha
Bhp863 och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.