- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Uppenbarligen så skriver du sånt som får folk att tro just det om dig, både i den här tråden och i andra.Intet skrev:
Det gör jag inte. Läsaren har också ett ansvar.
När jag gång på gång förklarat att det råder ett allmänt, (nåja, några stycken), missförstånd och än en gång förklarat min ståndpunkt, går det inte hem. För vad jag tycker är ointressant. Det intressanta är att få spotta ut sig sitt kollektiva förakt och känna gemenskapen i denna mycket lilla grupp. Alternativet är att de inte kan läsa.
Om man för det mesta skriver så att folk missförstår vad man menar bör man nog tänka över hur man skriver. Det räcker inte med enstaka inlägg där man skriver att man blir missförstådd när man sen igen skriver inlägg som pekar åt ett annat håll.
Kan det kanske vara så att du spetsar till din argumentation lite extra, för att få till en diskussion? Jag gör så ibland själv irl i goda vänners lag. Antar en ståndpunkt jag egentligen inte riktigt står för, men gör det för att få till en bra argumentation. Är dock noggrann med att påpeka, åtminstone i slutet av diskussionen, var jag egentligen står.Intet skrev:
Det gör jag inte. Läsaren har också ett ansvar.
När jag gång på gång förklarat att det råder ett allmänt, (nåja, några stycken), missförstånd och än en gång förklarat min ståndpunkt, går det inte hem. För vad jag tycker är ointressant. Det intressanta är att få spotta ut sig sitt kollektiva förakt och känna gemenskapen i denna mycket lilla grupp. Alternativet är att de inte kan läsa.
Nja. Det är samma lilla klick som ständigt "missförstår". Egentligen tror jag att viljan att läsa fel är hästlängder större än intresset att läsa rätt och då hjälper det inte vad och hur jag än uttrycker mig.BirgitS skrev:
Uppenbarligen så skriver du sånt som får folk att tro just det om dig, både i den här tråden och i andra.
Om man för det mesta skriver så att folk missförstår vad man menar bör man nog tänka över hur man skriver. Det räcker inte med enstaka inlägg där man skriver att man blir missförstådd när man sen igen skriver inlägg som pekar åt ett annat håll.
Som sagt. Ansvaret ok tynger även läsarens axlar.
Egentligen inte. Min förhoppning om Trump var att han kanske inte var så dålig, trots allt. Framförallt om man jämför med Harris. DOGE skulle fler länder behöva. Så där har jag inte mycket att klaga på. Självklart blir det fel ibland men också rätt. Men det skrivs det inget om. Läget är akut för USAs ekonomi, så något måste göras, vilket rimmar illa med den obegränsade U-hjälpen till Israel.L Lilllen skrev:Kan det kanske vara så att du spetsar till din argumentation lite extra, för att få till en diskussion? Jag gör så ibland själv irl i goda vänners lag. Antar en ståndpunkt jag egentligen inte riktigt står för, men gör det för att få till en bra argumentation. Är dock noggrann med att påpeka, åtminstone i slutet av diskussionen, var jag egentligen står.
Tullarna verkar vara rena vansinnet. Än så länge. Den som lever får se.
Trumps fjäskande för terrorstaten Israel är än värre än Bidens, så där och endast där hade nollan Harris kanske varit bättre. För de som styrde Biden skulle säkert skrivit hennes telepromtertext också.
Spetsar till det gör jag helt öppet med heimlaga. När han på sitt vanliga humoristiska sätt tjoar om rysstroll och Putinkramare svarar jag på samma fryntliga sätt att jag inte bara får pengar utan också rödbetor i stora lass av min arbetsgivare.
Någon gentleman visste att jag inte var i den politiska mitten utan extremist, för det hade han fattat pga min avsky över att soldater tvingas skjuta barn. Är jag verkligen ensam om att tycka så?
Nåväl. Svar på flera inlägg på en gång.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Du får gärna utveckla vad du tycker är så bra med "DOGE"..Intet skrev:
Egentligen inte. Min förhoppning om Trump var att han kanske inte var så dålig, trots allt. Framförallt om man jämför med Harris. DOGE skulle fler länder behöva. Så där har jag inte mycket att klaga på. Självklart blir det fel ibland men också rätt. Men det skrivs det inget om. Läget är akut för USAs ekonomi, så något måste göras, vilket rimmar illa med den obegränsade U-hjälpen till Israel.
Trumps fjäskande för terrorstaten Israel är än värre än Bidens, så där och endast där hade nollan Harris kanske varit bättre. För de som styrde Biden skulle säkert skrivit hennes telepromtertext också.
Spetsar till det gör jag helt öppet med heimlaga. När han på sitt vanliga humoristiska sätt tjoar om rysstroll och Putinkramare svarar jag på samma fryntliga sätt att jag inte bara får pengar utan också rödbetor i stora lass av min arbetsgivare.
Någon gentleman visste att jag inte var i den politiska mitten utan extremist, för det hade han fattat pga min avsky över att soldater tvingas skjuta barn. Är jag verkligen ensam om att tycka så?
Såvitt jag kan se handlar det noll om att spara pengar, eller effektivisera, utan enbart om att riva ner såpass mycket federal struktur som möjligt, på så kort tid som möjligt.
Inte så konstigt att du blir ifrågasatt och förlöjligad när du visar samma ståndpunkt och tar upp ungefär samma saker som övriga MAGA-svennar. Dvs folk som köper populism rakt av och har inte förmågan att inse konsekvenserna när populistisk raljerande ska verkställas (tex DOGE).Intet skrev:
Egentligen inte. Min förhoppning om Trump var att han kanske inte var så dålig, trots allt. Framförallt om man jämför med Harris. DOGE skulle fler länder behöva. Så där har jag inte mycket att klaga på. Självklart blir det fel ibland men också rätt. Men det skrivs det inget om. Läget är akut för USAs ekonomi, så något måste göras, vilket rimmar illa med den obegränsade U-hjälpen till Israel.
Exakt vad hade blivit så fruktansvärt med Harris som president?
Ok, bra att veta var folk står.Intet skrev:
Jo, håller med om att många länders byråkrati skulle behöva en rensning. Man bygger bara på hela tiden, som att byråkrati har ett egenvärde som bör eftersträvas. Nej, visst är USAs enorma statsskuld inte sund. Något behöver absolut göras. Tyvärr tror ju inte jag att Trump eller Doge är bra på så många sätt alls. Trump passar kanske bra i en TV show, men inte överhuvudtaget den position han innehar. I mitt tycke så kan omöjligt Harris varit sämre på i princip något alls. Trump är i mina ögon inte bra, han ligger en bra bit ner på minus-sidan.
När det gäller Israel så håller jag med dig. Kanske håller inte alla med mig här. Självklart är Hamas dåliga, och de förtjänar allt dåligt som kommer i deras väg. Palestinierna har också visst ansvar, då de röstat på dem, och låtit dem hållas. Men, det Israel gjort/gör är helt galet. Visst, det skulle ta tid att gå försiktigt fram, men då får det göra det. Jag tror heller inte att de kommer få det bättre på det sättet de gör det, de skapar bara fler extremister som hatar dem.
Jag tror att det växt upp byråkratiska monster som slukar pengar till tveksam nytta. På länkarna jag postade var det til exempel ett museum med mycket få besökare som stängdes.Dan_Johansson skrev:
Kolla på deras hemsida så står det hyfsat begriplig vad de gör och varför. De räknar också upp hur mycket pengar skattebetalarna sparar vilket är nog så viktigt i ett land som ständigt lånar till löpande utgifter.
För går USAs ekonomi åt pipsvängen gör vår det också.
Du ser. Vi är egentligen ganska ense. Vilket jag tror att jag skulle bli med fler här OM vi suttit och pratat som normala människor med leenden, nickningar och ögonblicklinkningar. Kanske över en Guinness.L Lilllen skrev:Ok, bra att veta var folk står.
Jo, håller med om att många länders byråkrati skulle behöva en rensning. Man bygger bara på hela tiden, som att byråkrati har ett egenvärde som bör eftersträvas. Nej, visst är USAs enorma statsskuld inte sund. Något behöver absolut göras. Tyvärr tror ju inte jag att Trump eller Doge är bra på så många sätt alls. Trump passar kanske bra i en TV show, men inte överhuvudtaget den position han innehar. I mitt tycke så kan omöjligt Harris varit sämre på i princip något alls. Trump är i mina ögon inte bra, han ligger en bra bit ner på minus-sidan.
När det gäller Israel så håller jag med dig. Kanske håller inte alla med mig här. Självklart är Hamas dåliga, och de förtjänar allt dåligt som kommer i deras väg. Palestinierna har också visst ansvar, då de röstat på dem, och låtit dem hållas. Men, det Israel gjort/gör är helt galet. Visst, det skulle ta tid att gå försiktigt fram, men då får det göra det. Jag tror heller inte att de kommer få det bättre på det sättet de gör det, de skapar bara fler extremister som hatar dem.
Istället pucklar vi på varandra med skrivna monologer och då går det som det går
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Problemet med DOGEs hemsida är bara det att många av siffrorna de räknar upp visat sig vara påhittade.Intet skrev:
Jag tror att det växt upp byråkratiska monster som slukar pengar till tveksam nytta. På länkarna jag postade var det til exempel ett museum med mycket få besökare som stängdes.
Kolla på deras hemsida så står det hyfsat begriplig vad de gör och varför. De räknar också upp hur mycket pengar skattebetalarna sparar vilket är nog så viktigt i ett land som ständigt lånar till löpande utgifter.
För går USAs ekonomi åt pipsvängen gör vår det också.
Men jo, visst är amerikansk ekonomi i mycket dåligt skick, men inga förslag, varesig från Trump eller DOGE, syftar ju till att fixa problemet..
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
https://www.forbes.com/sites/shahar...but-more-doge-savings-tracker-errors-spotted/Intet skrev:
Tja, där har du några exempel... Min uppfattning är att de hittar på nånting och tar bort när det bevisats som felaktigt.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg