- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Om Trump tycker att det är OK att bryta avtal om territorium, som t.ex. Ukrainas avtal om säkra gränser mot att sända tillbaka kärnvapnen till Ryssland, så kan väl Trump också bryta avtalet med Ryssland om Putin vill återta köpeavtalet om Alaska, då det är gammalt och alldeles för billigt. Tänk vad bra om hela Nord-Ost-passagen kunde styras av bara Ryssland -- eller var den tanken inte så bra? 🤔
Nä, så konsekvent agerar väl inte en så mäktig man som Trump ?
Nä, så konsekvent agerar väl inte en så mäktig man som Trump ?
Israel är den enda demokratin i hela Mellanöstern, att de försvarar sig emot terrorister är bara naturligt.Intet skrev:
Egentligen inte. Min förhoppning om Trump var att han kanske inte var så dålig, trots allt. Framförallt om man jämför med Harris. DOGE skulle fler länder behöva. Så där har jag inte mycket att klaga på. Självklart blir det fel ibland men också rätt. Men det skrivs det inget om. Läget är akut för USAs ekonomi, så något måste göras, vilket rimmar illa med den obegränsade U-hjälpen till Israel.
Tullarna verkar vara rena vansinnet. Än så länge. Den som lever får se.
Trumps fjäskande för terrorstaten Israel är än värre än Bidens, så där och endast där hade nollan Harris kanske varit bättre. För de som styrde Biden skulle säkert skrivit hennes telepromtertext också.
Spetsar till det gör jag helt öppet med heimlaga. När han på sitt vanliga humoristiska sätt tjoar om rysstroll och Putinkramare svarar jag på samma fryntliga sätt att jag inte bara får pengar utan också rödbetor i stora lass av min arbetsgivare.
Någon gentleman visste att jag inte var i den politiska mitten utan extremist, för det hade han fattat pga min avsky över att soldater tvingas skjuta barn. Är jag verkligen ensam om att tycka så?
Nåväl. Svar på flera inlägg på en gång.
Om terroristerna använder civila som mänskliga sköldar, är det helt enligt krigets lagar att skjuta terroristen även om civila riskerar att träffas.
Israel har till skillnd från Hamas och de andra terrorsekterna hela tiden försökt att minimera civila dödsoffer, t.ex. genom att skicka sms till alla telefoner inom ett område för att de civila ska kunna lämna detta.
Tyvärr hindras ofta de civila från att lämna byggnader och områden av terroristerna, för terroristerna tycker att många civila offer är något positivt.
Släpper terroristerna gisslan och slutar med att skjuta raketer och annat mot Israel, slutar kriget.
Det har vissa väldigt svårt att förstå och acceptera, du är uppenbarligen en av de okunniga.
Stackars dig. Det var ledsamt att höra.P Peter787 skrev:Israel är den enda demokratin i hela Mellanöstern, att de försvarar sig emot terrorister är bara naturligt.
Om terroristerna använder civila som mänskliga sköldar, är det helt enligt krigets lagar att skjuta terroristen även om civila riskerar att träffas.
Israel har till skillnd från Hamas och de andra terrorsekterna hela tiden försökt att minimera civila dödsoffer, t.ex. genom att skicka sms till alla telefoner inom ett område för att de civila ska kunna lämna detta.
Tyvärr hindras ofta de civila från att lämna byggnader och områden av terroristerna, för terroristerna tycker att många civila offer är något positivt.
Släpper terroristerna gisslan och slutar med att skjuta raketer och annat mot Israel, slutar kriget.
Det har vissa väldigt svårt att förstå och acceptera, du är uppenbarligen en av de okunniga.
Redigerat:
Kul att se ett inlägg som försöker vara eftertänksamt men som mest staplar bortförklaringar ovanpå varandra som ett korthus byggt av önsketänkande.Intet skrev:
Egentligen inte. Min förhoppning om Trump var att han kanske inte var så dålig, trots allt. Framförallt om man jämför med Harris. DOGE skulle fler länder behöva. Så där har jag inte mycket att klaga på. Självklart blir det fel ibland men också rätt. Men det skrivs det inget om. Läget är akut för USAs ekonomi, så något måste göras, vilket rimmar illa med den obegränsade U-hjälpen till Israel.
Tullarna verkar vara rena vansinnet. Än så länge. Den som lever får se.
Trumps fjäskande för terrorstaten Israel är än värre än Bidens, så där och endast där hade nollan Harris kanske varit bättre. För de som styrde Biden skulle säkert skrivit hennes telepromtertext också.
Spetsar till det gör jag helt öppet med heimlaga. När han på sitt vanliga humoristiska sätt tjoar om rysstroll och Putinkramare svarar jag på samma fryntliga sätt att jag inte bara får pengar utan också rödbetor i stora lass av min arbetsgivare.
Någon gentleman visste att jag inte var i den politiska mitten utan extremist, för det hade han fattat pga min avsky över att soldater tvingas skjuta barn. Är jag verkligen ensam om att tycka så?
Nåväl. Svar på flera inlägg på en gång.
"Trump kanske inte var så dålig trots allt"? 😲
Jo, han var exakt så dålig en överviktig, självupptagen katastrof som drev USA djupare in i splittring och kaos medan han kladdade Heinz ketchup på Vita husets väggar, om det vore Slotts kanske jag kunnat ursäkta honom 😉.
Att gömma sig bakom "det kunde varit värre med Harris" är som att säga att husbranden inte var så farlig för att grannen också glömde spisen på.
DOGE? Grattis till att använda en memevaluta som argument för en president. Samma logik som att välja ledare baserat på vem som rapar högst på TikTok.
Och ditt försök till självironi om rysstroll och rödbetor? 😴.
Att ironisera över extremism när du själv erkänner att du står långt utanför vett och sans är som att hälla bensin på din egen soppa och kalla det gourmet flamberarat .
Nej, du är inte ensam om att avsky att barn dör i krig, men det krävs mer än plakatkänslor för att fatta varför världen ser ut som den gör.
Din moralistiska pose är lika djup som ett vattenpölsvått flygblad.
Kort sagt: Mycket text, lite innehåll, och väldigt mycket desperat försök att rättfärdiga en röra som ingen köper längre.
Dett finns ju många uppfattningar om det mesta. Så även om Trump och Ukrainakriget.
Men här talar Sachs om kriget och Natos skuld. Det vore ju märkligt ifall Trump inte lyssnat på honom och tänkt -"Det här visste jag inte. Kan det vara så enkelt att även han Trump förd bakom ljuset?
Jag vet inte men lyssna gärna för det ger en helt annan inblick än den vi normalt matas med.
Det är tydligen en livesändning.
Håll till godo.
https://www.youtube.com/live/7kGy7AncRnE?si=3mlcF3O5k4Wdmpml
Men här talar Sachs om kriget och Natos skuld. Det vore ju märkligt ifall Trump inte lyssnat på honom och tänkt -"Det här visste jag inte. Kan det vara så enkelt att även han Trump förd bakom ljuset?
Jag vet inte men lyssna gärna för det ger en helt annan inblick än den vi normalt matas med.
Det är tydligen en livesändning.
Håll till godo.
Redigerat:
Så nu är vi där igen 🥳 “stackars Trump lurad av elaka Nato”.Intet skrev:
Så nu är vi där igen – “stackars Trump lurad av elaka Nato”.
Trump, som knappt klarar av att läsa en mening utan att tappa fokus, skulle plötsligt ha lyssnat på Sachs och börjat förstå geopolitik? Skärp dig. Han bryr sig inte ett skit om verkligheten, bara om sitt eget ego.
Och att dela en YouTube-länk som någon sorts "upplyst sanning" är bara pinsamt. Alla som vill tro att världen är enkel och att väst alltid är boven älskar sånt här snack – men det gör det inte mindre korkat.
Skaffa fler källor innan du försöker sälja in konspirationssnack som "en annan inblick".
Trump, som knappt klarar av att läsa en mening utan att tappa fokus, skulle plötsligt ha lyssnat på Sachs och börjat förstå geopolitik?
Skärp dig.
Han bryr sig inte ett skit om verkligheten, bara om sitt eget ego.
Och att dela en YouTube-länk som någon sorts "upplyst sanning" är bara pinsamt.
Alla som vill tro att världen är enkel och att väst alltid är boven älskar sånt här snack men det gör det inte mindre korkat.
Skaffa fler källor innan du försöker sälja in konspirationssnack som "en annan inblick".
Vem ska man tro på 😅
"Låt mig förtydliga ännu en gång, det pågår inga samtal eller förhandlingar om tullar mellan Kina och USA, säger den kinesiska utrikesministeriets talesperson Guo Jiakun på en presskonferens på måndagen."
"Förra veckan avfärdade Guo Jiakun också att Kinas president Xi Jinping skulle ha ringt Trump."
Trump är en pajas 🤡
"Låt mig förtydliga ännu en gång, det pågår inga samtal eller förhandlingar om tullar mellan Kina och USA, säger den kinesiska utrikesministeriets talesperson Guo Jiakun på en presskonferens på måndagen."
"Förra veckan avfärdade Guo Jiakun också att Kinas president Xi Jinping skulle ha ringt Trump."
Trump är en pajas 🤡
Du kan ju börja med att rätta till ditt inlägg för nu svarar du på ditt eget citat😁D Danne824 skrev:Så nu är vi där igen 🥳 “stackars Trump lurad av elaka Nato”.
Trump, som knappt klarar av att läsa en mening utan att tappa fokus, skulle plötsligt ha lyssnat på Sachs och börjat förstå geopolitik?
Skärp dig.
Han bryr sig inte ett skit om verkligheten, bara om sitt eget ego.
Och att dela en YouTube-länk som någon sorts "upplyst sanning" är bara pinsamt.
Alla som vill tro att världen är enkel och att väst alltid är boven älskar sånt här snack men det gör det inte mindre korkat.
Alltid lika roligt att höra ifrån dig. För nu ljuger du igen, som vanligt. -Din gamle skojare.😃H heimlaga skrev:
Som Trump säkert vet, anklagas Ukraina för samma sak.
Därför agerar han kanske som han gör.
Det är väldigt sällan världen är svart och vit. Gråskalor finns i det mesta, vilket naturligtvis varje vuxen vet. Eller -borde veta 🤔.
För inser man det blir världen så mycket lättare att förstå.
Lyssna på detta seminarium så förstår du att alla inte tycker som du. Vilket kan göra Trumps handlingar mer begripliga.
Redigerat:
Den där smörjan strider mot all information från ögonvittnen, FN, och opartisk journalistik.Intet skrev:
Alltid lika roligt att höra ifrån dig. För nu ljuger du igen, som vanligt. -Din gamle skojare.😃
Som Trump säkert vet, anklagas Ukraina för samma sak.
Därför agerar han kanske som han gör.
Det är väldigt sällan världen är svart och vit. Gråskalor finns i det mesta, vilket naturligtvis varje vuxen vet. Eller -borde veta 🤔.
För inser man det blir världen så mycket lättare att förstå.
Däremot stämmer den väl med kremlpropagandan.
Du är väldigt mån om att demonstrera vem som betalar din lön.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 172 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 172 inlägg
Det räcker väl att läsa dina inlägg för att veta det.Intet skrev:
Varför skulle det vara viktigt?Intet skrev:
Tror ingen har betvivlat att efter hjärntvätt i MAGA-stil så tycker man att Trump agerar begripligt. Men det är inte särskilt relevant för hur andra som inte är hjärntvättade ska tycka. Begripligt har inget att göra med vettigt, bra, förståndigt etc.