Status
Inte öppen för fler kommentarer.
B b8q skrev:
speciellt som alla verifierbara fakta och oberoende observationer OCKSÅ sĂ€ger att det rör sig om en gris.
StĂ€mmer detta verkligen? Har inte en gris ett antal positiva egenskaper? đŸ€”

• Haha
  • Gilla
  • Älska
karlmb och 4 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Jag föraktar Trump men försöker förstÄ hans agerande.
Du kan inte förstÄ hans agerande om du utgÄr frÄn samma preferenser som nÀr du bedömer andra mÀnniskor. Han har en grav narcissistisk personlighetsstörning som gör att han aldrig tar ansvar för sina misstag.

Allt han sÀger och allt han gör handlar om att skydda sitt ego frÄn skuld och skam och aldrig visa sig osÀker. Han saknar empati och vÀrnar om sin grandiosa sjÀlvbild som saknar verklighetsförankring.

Han uppvisade inga, vare sig skuld- eller skamkÀnslor, nÀr han förnedrade Ukrainas president med hela vÀrlden som ÄskÄdare i sitt lÄnade palats.

Att han dÀrtill saknar allmÀnbildning, aldrig lÀser vare sig böcker eller utredningar som ingÄr i hans uppdrag samt har ett sprÄk som en "fjortis" gör ju inte saken bÀttre.

Ingen har vÀl glömt nÀr vÀrlden pÄ allvar konfronterades med Trumps förvanskade verklighetsbild vid sin förra presidentinstallation? Han hÀvdade att ingen president haft sÄ stor publik, mycket större Àn Obama och alla andra trots att bilderna visade pÄ motsatsen. Det Àr lögn sÀger Trump, jag hade flest ÄskÄdare nÄgonsin.

Detta mönster följer han varje dag, varje minut i sin tjÀnsteutövning som Amerikas president.

• Gilla
  • Älska
pmd och 18 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Det Ă€r visserligen bra att vara kĂ€llkritisk och inte bara följa med strömmen, men om nĂ„got ser ut som en gris, gĂ„r som en gris, lĂ„ter som en gris och luktar som en gris, blir det bara fĂ„nigt att envist hĂ€vda att det mycket vĂ€l kan vara nĂ„got annat Ă€n en gris, speciellt som alla verifierbara fakta och oberoende observationer OCKSÅ sĂ€ger att det rör sig om en gris.
Det Àr mÀrkligt hur sÄ pass mÄnga mÀnniskor vÀljer att blunda för sÄdant som kan ses med blotta ögat.

Det borde rÀcka för alla mÀnniskor med en hyfsat normal uppvÀxt att se och höra Trump och andra MAGA-fÄr för att inse att de stÀndigt ljuger, överdriver och förvrÀnger och ovanpÄ det saknar anstÀndighet sÄ som de flesta av oss blir uppfostrade.
Enbart det borde vara tillrÀckligt för de allra flesta att ta avstÄnd frÄn dylika mÀnniskor.

Att det finns uns av "sanningar" i de flesta vÀnster eller högerextremistisk propaganda och populism Àr inget nytt men borde inte pÄverka normalbegÄvade mÀnniskor.

• Gilla
pmd och 7 till
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
NÀr argumenten tryter Àr det enklare att smita ivÀg.

snÀlla nÄn. Vilka MAGAfloskler. Har du ett exempel. Eller?

Du har mÄnga tÀndstickor. Men du fÄr inte eld pÄ dom.

Kan du lÀsa?
NĂ€r i hela friden har jag förskönat Trump. Jag föraktar fanskapet. Är du helt blind?

SĂ„ jag leder nĂ„gon form av amerikansk politisk gren ock driver propaganda pĂ„ ett svenskt byggforum genom att posta ett inlĂ€gg dĂ„ och dĂ„ i trĂ„den Trump, som kan förklara hans agerande. Är det liktydigt med att -"Trötta ut folk tills lögnen blir vardag"? E du go, eller?😘

Ja, vad skall man sÀga. Han Àr en politker. Politiker ljuger. Har du nÄgot exempel pÄ motsatsen.
jag postade en lÀnk med nÄgra av Bidens alla lögner, sÄ honom kan du inte avse. SÄ vem?

Vilka de? Är det de "de" som sticker upp fingret i luften och sĂ€ger -"vĂ€nta lite, det kanske kan vara sĂ„ hĂ€r istĂ€llet". Är det "de" du Ă€r sĂ„ rĂ€dd för?

Tack. DĂ„ kan vi alla sova gott om natten😀.

GÄng pÄ gÄng. Det var vÀl ÀndÄ lite vÀl pompöst? Vilka fler anfaller dig med ifrÄgasÀttanden av din vÀrldsbild? Gömmer de sig under din sÀng, mÄhÀnda?

Som jag redan skrivit Ätskilliga gÄnger. Jag föraktar Trump men försöker förstÄ hans agerande. Kan du inte lÀsa?

Du har lÀst "Mein kampf" ser jag och lÄtit dig inspireras av brandtal som eldade massorna med mÄnga ord med vÀldigt lite innehÄll.
SÄ nu Àr det Mein Kampf-referenser som gÀller?

Det brukar vara sista utvÀgen nÀr allt annat har brunnit, nÀr argumenten Àr slut och man bara har förakt och förlöjligande kvar.

Att du jÀmför en tydlig stÄndpunkt mot lögn och historieförfalskning med nazistisk propaganda Àr inte bara smaklöst det Àr rent intellektuellt underpresterande.

Du sÀger dig förakta Trump, men försvarar konsekvent hans taktik, hans narrativ och förminskar systematiskt varje invÀndning.

Samtidigt ser vi gÄng pÄ gÄng hur du relativiserar, tonar ner eller rentav försvarar Putins invasion av Ukraina, med samma mÀrkliga princip:
Att om bÄda sidor anklagas, mÄste allt vara grÄtt, ingen ha ansvar och ingen sann sanning existera.

Det Àr inte analys det Àr moralisk retrÀtt.

Du anklagar mig för att vara pompös för att jag stÄr upp för verkligheten.
Men vad sĂ€ger det om dig att du kallar engagemang för sanningen för propaganda och rysk propaganda för ”alternativa perspektiv”?

Det Àr en sak att spela djÀvulens advokat. Det Àr en helt annan att bli hans talesperson.

Nej, du leder förstÄs ingen amerikansk gren.
Du bara rÄkar dyka upp med jÀmna mellanrum för att "förklara" Trump, bagatellisera hans lögner, relativisera Putins invasion och kalla allt annat för hysteri.
Pure coincidence, jag vet.

Det Àr inte propaganda, nej dÄ, det Àr bara ett stÀndigt flöde av "förstÄelse" för auktoritÀra lögnhalsar, kryddat med en air av överlÀgsenhet och en YouTube-lÀnk hÀr och dÀr.
Allt för att vi andra ska "tÀnka sjÀlva".

SÄ nej, du leder inget. Du bara gör jobbet Ät dem som gör det.

• Gilla
  • Älska
pmd och 23 till
  • Laddar…
MultiMan
@Danne824 Jag vet inte vem du Àr, men det dÀr var riktigt vÀlskrivet. Hoppas du verkar i större sammanhang sÄ fler fÄr lÀsa dina texter.

• Gilla
pmd och 12 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
@Danne824 Jag vet inte vem du Àr, men det dÀr var riktigt vÀlskrivet. Hoppas du verkar i större sammanhang sÄ fler fÄr lÀsa dina texter.
HÄller med.
Finns vissa personer jag gÀrna skulle dricka en öl eller tvÄ med.
Danne verkar vara precis en sÄn person för mig:):)

• Gilla
Krille4 och 6 till
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
SÄ nu Àr det Mein Kampf-referenser som gÀller?
Du har uppenbarligen inte lÀst det utomordentligt trÄkiga alstret. Det skall du över lag vara vÀldigt tacksam för. Men nu hade det kommit till nytta för dig.
Trots det vÀljer du att gÄ pÄ som en trasig stenkross.

D Danne824 skrev:
Det brukar vara sista utvÀgen nÀr allt annat har brunnit, nÀr argumenten Àr slut och man bara har förakt och förlöjligande kvar.
Inte alls. Jag ser att dina svar saknar relevans och kan jÀmföras med de innehÄllslösa bombastiska talen som refereras till i ovan nÀmnda volym. I ditt fall -Mycket snack och ingen verkstad alls dÄ du envetnas med att svara pÄ dina egna hallucinationer, snarare Àn mina inlÀgg.
D Danne824 skrev:
Att du jÀmför en tydlig stÄndpunkt mot lögn och historieförfalskning med nazistisk propaganda Àr inte bara smaklöst det Àr rent intellektuellt underpresterande.
Lite förvirrande vad du menar hÀr.
Är det kanske din sextioĂ„ttavĂ€nsterretorik du gormar ut pĂ„ barrikaderna eller kanske rĂ€ttare sagt, sittandes framför datorn med en kall Pilsner innom rĂ€ckhĂ„ll, du syftar pĂ„?
Vilken historieförfalskning?
Vilken Nazistisk propaganda?
D Danne824 skrev:
Du sÀger dig förakta Trump, men försvarar konsekvent hans taktik, hans narrativ och förminskar systematiskt varje invÀndning.
Nej. Du hallucinerar igen. LÀs om och Äterkom.
D Danne824 skrev:
Samtidigt ser vi gÄng pÄ gÄng hur du relativiserar, tonar ner eller rentav försvarar Putins invasion av Ukraina, med samma mÀrkliga princip:
Att om bÄda sidor anklagas, mÄste allt vara grÄtt, ingen ha ansvar och ingen sann sanning existera.
Vad "vi" DVS du och dina lÄtsaskompisar ser, kan bara du veta.
De lÀskunniga ser att du fabulerar igen. Det Àr för övrigt ett genomgÄende tema i dina svulstiga inlÀgg. MÄnga ord. Ingen sanning.
Att inbilla sig att den ena sidans soldater Àr svÀrmorsdrömmarna, riktiga gentlemÀn rena som snö medan den andras Àr djÀvulen sjÀlv, Àr rent ut sagt korkat.
D Danne824 skrev:
Det Àr inte analys det Àr moralisk retrÀtt.

Du anklagar mig för att vara pompös för att jag stÄr upp för verkligheten.
Men vad sĂ€ger det om dig att du kallar engagemang för sanningen för propaganda och rysk propaganda för ”alternativa perspektiv”?
Du Àr mycket pompös. Det Àr bara att lÀsa dina faktafientliga brandtal. HÀr Àr en lÀnk ifall du missförstÄr betydelsen. https://synonymertill.com/synonym/pompös/
Nu Àr du generös med sanningen -igen.
Jag har inte sagt att ditt "engagemang" Àr propaganda. Det har du hittat pÄ alldeles sjÀlv.
D Danne824 skrev:
Det Àr en sak att spela djÀvulens advokat. Det Àr en helt annan att bli hans talesperson.
Det Àr uppenbart att du Àven hÀr inte förstÄr innebörden av begreppet, sÄ hÀr fÄr du Ànnu en informativ lÀnk.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/DjÀvulens_advokat

Jag tar mig friheten att citera ett stycke.

I dagligt tal, nĂ€r man inte talar om kyrkan, betyder ”djĂ€vulens advokat” en person som argumenterar mot den allmĂ€nt godtagna uppfattningen i en viss frĂ„ga.[2] Personen behöver inte tro pĂ„ sina argument, utan försvaret för den impopulĂ€ra Ă„sikten kan ske för argumenteringens egen skull.
D Danne824 skrev:
Nej, du leder förstÄs ingen amerikansk gren.
Du bara rÄkar dyka upp med jÀmna mellanrum för att "förklara" Trump,
Fel igen.
jag kommer ibland med nÄgra idéer som möjligen kan förklara Trumps agerande. Inget annat.
Hur du lyckades missförstÄ Àven det, vet nog bara din mamma.
D Danne824 skrev:
bagatellisera hans lögner, relativisera Putins invasion och kalla allt annat för hysteri.
Fel igen!
Jag har bara sagt att alla politiker ljuger. Det Àr inget jag bagatelliserar.
Som djÀvulens advokat framförde jag Putins syn pÄ saken precis som det Àr tÀnkt att ett diskussionsforum skall fungera. Inget annat.

D Danne824 skrev:
Det Àr inte propaganda, nej dÄ, det Àr bara ett stÀndigt flöde av "förstÄelse" för auktoritÀra lögnhalsar, kryddat med en air av överlÀgsenhet och en YouTube-lÀnk hÀr och dÀr.
Allt för att vi andra ska "tÀnka sjÀlva".
Att bla. hÀnvisa till vad en person som i trettio Är samtalat och varit rÄdgivare Ät nÄnga av vÀrldens statschefer samt tre generalsekreterare pÄ FN Àr inte "vilken YouTube-lÀnk som helst".
D Danne824 skrev:
SÄ nej, du leder inget. Du bara gör jobbet Ät dem som gör det.
SĂ„ de slipper allt slit menar duđŸ€Ș. Kul för dom!

Redigerat:
VÄr rysspropagandist arbetar hÄrt. Vilket innebÀr att lönen fortfarande kommer pÄ kontot. Den ryska ekonomin Àr i kris och korruptionen blir bara vÀrre sÄ vi fÄr se nÀr han tystnar för att pengarna har gÄtt upp i rök.

• Gilla
  • Älska
LaT och 5 till
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
HÄller med.
Och jag Àr en sÄn person som gÀrna lyssnar pÄ allas argument och tycker det vore roligt med en ölkvÀll med bÄde Danne824, Intet, BirgitS, Dilato, Abies koreana och andra, att lyssna pÄ andras argument hur tokiga man Àn mÄ tycka att de Àr, Àr alltid bÀttre Àn att ignorera eller idiotförklara.
Och den ytterst sjÀlvklare vuxne i rummet Àr naturligtvis ClaesSörmland.

Som jag sa till en vĂ€n, om du vĂ€grar en diskussion med nĂ„gon ideologisk motsĂ„ndare förlorar du ocksĂ„ tillfĂ€llet att just idiotförklara din motstĂ„ndare, sĂ„dana chanser mĂ„ste tas.😉

Och Àven den mest hÄrdnackade fantasten brukar Ätminstone lyssna pÄ argument öga mot öga under informella former och man tar alltid till sig nÄgot.
Att omvÀnda nÄgon Àr osannolikt, att sÀtta tankar i huvudet pÄ en ideologisk motstÄndare Àr mer sannolikt.

SÄ att ignorera nÄgon pÄ detta forum eller andra stÀllen Àr fel vÀg att gÄ.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
Du har uppenbarligen inte lÀst det utomordentligt trÄkiga alstret. Det skall du över lag vara vÀldigt tacksam för. Men nu hade det kommit till nytta för dig.
Trots det vÀljer du att gÄ pÄ som en trasig stenkross.

Inte alls. Jag ser att dina svar saknar relevans och kan jÀmföras med de innehÄllslösa bombastiska talen som refereras till i ovan nÀmnda volym. I ditt fall -Mycket snack och ingen verkstad alls dÄ du envetnas med att svara pÄ dina egna hallucinationer, snarare Àn mina inlÀgg.

Lite förvirrande vad du menar hÀr.
Är det kanske din sextioĂ„ttavĂ€nsterretorik du gormar ut pĂ„ barrikaderna eller kanske rĂ€ttare sagt, sittandes framför datorn med en kall Pilsner innom rĂ€ckhĂ„ll, du syftar pĂ„?
Vilken historieförfalskning?
Vilken Nazistisk propaganda?

Nej. Du hallucinerar igen. LÀs om och Äterkom.

Vad "vi" DVS du och dina lÄtsaskompisar ser, kan bara du veta.
De lÀskunniga ser att du fabulerar igen. Det Àr för övrigt ett genomgÄende tema i dina svulstiga inlÀgg. MÄnga ord. Ingen sanning.
Att inbilla sig att den ena sidans soldater Àr svÀrmorsdrömmarna, riktiga gentlemÀn rena som snö medan den andras Àr djÀvulen sjÀlv, Àr rent ut sagt korkat.

Du Àr mycket pompös. Det Àr bara att lÀsa dina faktafientliga brandtal. HÀr Àr en lÀnk ifall du missförstÄr betydelsen. [lÀnk]
Nu Àr du generös med sanningen -igen.
Jag har inte sagt att ditt "engagemang" Àr propaganda. Det har du hittat pÄ alldeles sjÀlv.

Det Àr uppenbart att du Àven hÀr inte förstÄr innebörden av begreppet, sÄ hÀr fÄr du Ànnu en informativ lÀnk.

[lÀnk]

Jag tar mig friheten att citera ett stycke.

I dagligt tal, nĂ€r man inte talar om kyrkan, betyder ”djĂ€vulens advokat” en person som argumenterar mot den allmĂ€nt godtagna uppfattningen i en viss frĂ„ga.[2] Personen behöver inte tro pĂ„ sina argument, utan försvaret för den impopulĂ€ra Ă„sikten kan ske för argumenteringens egen skull.

Fel igen.
jag kommer ibland med nÄgra idéer som möjligen kan förklara Trumps agerande. Inget annat.
Hur du lyckades missförstÄ Àven det, vet nog bara din mamma.

Fel igen!
Jag har bara sagt att alla politiker ljuger. Det Àr inget jag bagatelliserar.
Som djÀvulens advokat framförde jag Putins syn pÄ saken precis som det Àr tÀnkt att ett diskussionsforum skall fungera. Inget annat.

Att bla. hÀnvisa till vad en person som i trettio Är samtalat och varit rÄdgivare Ät nÄnga av vÀrldens statschefer samt tre generalsekreterare pÄ FN Àr inte "vilken YouTube-lÀnk som helst".

SĂ„ de slipper allt slit menar duđŸ€Ș. Kul för dom!
Du sÀger att mina inlÀgg saknar relevans men istÀllet för att bemöta dem, kallar du dem "hallucinationer" och jÀmför med "bombastiska tal" ur Mein Kampf.

Det Àr inte en analys, det kallas affektreaktion.

Du försöker avfÀrda varje poÀng jag gör som om den inte existerat, men det som pÄgÄr Àr tydligt för alla som lÀser, du svarar inte pÄ innehÄllet, du reagerar pÄ obehaget att bli motsagd.

Att du bemöter en konkret anklagelse om historieförfalskning med insinuationer om "sextioÄttavÀnster" och pilsner vid tangentbordet sÀger allt om din debattstil. Inga svar bara hÄn.

Det Àr inte mycket "verkstad" i att veva med förolÀmpningar och Wikipedia-lÀnkar.

Och lÄt oss vara Àrliga, din ilska sipprar igenom i varje inlÀgg, oavsett hur mycket du försöker klÀ den i sval ironi.

Det Àr svÄrt att spela cool nÀr man Àr sÄ uppenbart irriterad över att inte fÄ sista ordet.

SĂ„ kalla det hallucinationer om du vill.

Men det Àr fler Àn jag som ser vad du hÄller pÄ med och som börjar tröttna pÄ din roll som forumets passivt-aggressiva advokat för cynism.

Du frÄgar "vilken historieförfalskning?" samtidigt som du jÀmför kritik mot Trump och Putin med retoriken i Mein Kampf.

Den jÀmförelsen Àr i sig ett grovt exempel pÄ just det, att förvrÀnga historiska referenser för att misstÀnkliggöra motstÄndare, i stÀllet för att bemöta sakfrÄgan.

Det Àr hÀrskarteknik, inte debatt.
Och att du nu gömmer dig bakom att du ”bara” sĂ€ger att alla politiker ljuger, och att du ”bara” framför Putins synpunkt som ”djĂ€vulens advokat” det Ă€r inte ett frikort.

Du framför den ena auktoritĂ€ra lögnens försvar efter den andra, och varje gĂ„ng Ă€r det ”inte försvar”, det Ă€r ”perspektiv”.
Du deltar inte i diskussion, du destabiliserar den under etiketten ”balans”.

Och sÄ var det YouTube-lÀnken, du kallar det inte "vilken som helst", eftersom personen bakom varit rÄdgivare Ät vÀrldsledare och FN-toppar i tre decennier.

Jojo. Det lÄter imponerande, men det förblir en YouTube-video med en röst som sÀger det du redan valt att tro.

Att dölja sig bakom auktoriteter istÀllet för att stÄ för sitt innehÄll Àr ett klassiskt knep. Inte starkt. Bara genomskinligt.

Du vÀljer aktivt att vara sprÄkrör Ät maktens cynism, och blir krÀnkt nÀr nÄgon vÄgar kalla det vad det Àr.

Du sĂ€ger det Ă€r ”mycket snack och ingen verkstad” men allt du producerat Ă€r undanflykter, attacker, och intellektuell rökridĂ„.
Inget ansvar och ingen ryggrad.

• Gilla
  • Älska
pmd och 10 till
  • Laddar…
D
MultiMan MultiMan skrev:
A Argastesnickaren skrev:
HÄller med.
Rodnar ödmjukt och bugar för era fina kommentarer.
Skulle mycket hellre ta en öl med er Àn umgÄs med de blodsugare man annars har omkring sig.

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Rodnar ödmjukt och bugar för era fina kommentarer.
Skulle mycket hellre ta en öl med er Àn umgÄs med de blodsugare man annars har omkring sig.
SÄklart. Alltid roligare att umgÄs med fanklubben Àn de blodsugare du vanligtvis umgÄs med? Det kaske förklarar din reaktion och nÄgot udda retorik mot de som sÀger att din vÀgg av ord, Àr ren rappakalja.

Innom psykologin kallas ditt inlÀgg för projektion. En sÄdan kan inte besvaras eftersom patienten skyller alla sina tillkortakommanden pÄ terapeften. Trots att det enda jag försöker lista ut eller Ätminstone fÄ en möjlig förklaring pÄ, Àr varför Trump gör som han gör. Att detta dessutom görs i diskussionsforumets TrumptrÄd bekommer dig tydligen inte.

Du pÄstÄr att jag inte besvarar dina frÄgor och kommentarer. Hur skall det gÄ till nÀr du inte kan hÄlla dig till sanningen om det jag skrivit utan du kÀnner dig tvingad att ljuga, vilket jag gÄng efter annan pÄtalat i otaliga exempel dÀr du milt uttryckt, fabulerat vilt.
Den enda frÄgan Àr: -varför kÀnner du dig tvingad att narras?

Redigerat:
  • Haha
Danne824 och 1 till
  • Laddar…
Kan vi inte fÄ slippa denna rappakalja?

SnÀlla Intet. Din "ton" och ditt budskap tillför inget annat Àn meningslösa provokationer. SÄ fort du Àr inne i en diskussion sÄ slutas det att diskuteras det Àmne vi andra pratar om, I stÀllet diskuteras personer i forumet.

Det blir ju ganska tröttsamt i slutÀndan och den minsta gemensamma nÀmnaren i alla dessa Àmnen Àr du.

Är man klok sĂ„ inser man sina begrĂ€nsningar och taggar ner, det gör jag ofta. Som gammal och klok sĂ„ rekommenderar jag dig detsamma. SĂ€ttet du diskuterar pĂ„ hör hemma pĂ„ flashback, inte hĂ€r.

• Gilla
Dan_Johansson och 8 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Trots att det enda jag försöker lista ut eller Ätminstone fÄ en möjlig förklaring pÄ, Àr varför Trump gör som han gör.
Du sÀger det ja, men du har inte bemött mitt inlÀgg alls om Trumps mentala hÀlsa.

Trump har varit pÄ begravning i Vatikanen, tusentals mÀnniskor pÄ plats, alla svartklÀdda för att uttrycka sin sorg för den döde pÄven. Trump allena kom i blÄ kostym och blÄ slips, konkurrerande med den döde pÄven om uppmÀrksamhet. Vad Àr din förklaring till detta?

Och sÄ uppenbarade sig denna "lilla detalj" pÄ nÀtet, har du nÄgra kommentarer om bilden?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nyxAx5/kritikerstrom-mot-trumps-ai-pavebild

Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
@Intet Àr en tidstjuv, och en framgÄngsrik sÄdan, som upptar vÄr tid med distraktioner, sÄ att vi inte Àgnar vÄr tid Ät bÀttre saker.
Jag gissar att han noga pluggat de lÀroböcker som tillÀmpas pÄ de ryska trollfabrikerna.

mikethebik mikethebik skrev:
Och jag Àr en sÄn person som gÀrna lyssnar pÄ allas argument och tycker det vore roligt med en ölkvÀll med...
HÄller helt med dig, men att sitta och lyssna pÄ nÄgon som byter Àmne sÄ fort hen fÄr en frÄga Àr liiiiite för tröttande för att det ska vara kul...

• Gilla
  • Älska
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.