Status
Inte öppen för fler kommentarer.
H heimlaga skrev:
Det är ingen hemlighet att Putinregimen vill massmörda ukrainare och sedan fortsätta med att erövra Finland, Estland, Lettland, Litauen och Polen och göra samma sak här.

Jag förnedrar inte mig själv. Jag påpekar välkända fakta.
Det är inga fakta, det är din rädsla som talar.
Hade de viljat massmörda Ukrainare, hade de väl reda gjort det.

Kan du bekräfta dina "fakta" på något annat sätt än att du påstår att det är fakta.
Du förstår, det ekar tomt i tvivlarnas tunnor.

• Gilla
FG
  • Laddar…
  • Gilla
Bhp863 och 7 till
  • Laddar…
Kan inte riktigt förstå försöken att få Ryssland att verka bättre än de är, här i tråden.

Ungefär lika korkat som Trumps uttalande igår, om att Putin kanske inte vill ha fred... 😂

• Gilla
  • Älska
MultiMan och 7 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Ryssland har ju skrutit med att de kidnappat 700.000 ukrainska barn för omskolning, så de är definitivt ute efter att utplåna ukraina som eget land. Det är lovligt naivt att tro nåt annat.

• Gilla
Bhp863 och 9 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:

Kan du bekräfta dina "fakta" på något annat sätt än att du påstår att det är fakta.
Du kanske ska sluta följa Telegram och RT, de påverkar din mentala hälsa negativt.

• Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
B Byggmarodören skrev:
Ryssland har ju skrutit med att de kidnappat 700.000 ukrainska barn för omskolning, så de är definitivt ute efter att utplåna ukraina som eget land. Det är lovligt naivt att tro nåt annat.
Hade inte brandbomber i stora städer varit mer effektivt.
Att utplåna 40.000.000 människor genom att kidnappa någon dryg procent låter lite ineffektivt. Tycker du inte det?

Vad skulle motivet vara till det. I Israels fall, är det uppenbart. Men där?

K
Intet Intet skrev:
Att utplåna 40.000.000 människor genom att kidnappa någon dryg procent låter lite ineffektivt. Tycker du inte det?

Du kanske missat att Ryssland dagligen attackerar civila mål i Ukraina? Hade inte Ukraina fått hjälp med militära resurser hade Ryssland troligen fortsatt attackera civila mål i stor skala, precis som de gjorde i början av kriget.

/Krille

• Gilla
karlmb och 4 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:

När du blandar in Israel i ditt resonemang blir bilden av dig allt klarare.
Du är väldigt långt från mitten på den politiska skalan, om du är extremvänster eller extremhöger låter jag vara osagt då skalan är cirkulär, extremvänster har mer gemensamt med extremhöger än lightversionerna av vänster/höger.
Du har 'fint' sällskap av Putin som jag ser som vår tids Hitler och Hitler är helt klart Putins förebild.
Vi får hoppas att han slutar sina dagar på samma sätt som sin idol.

• Gilla
  • Älska
TommyC och 1 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
När du blandar in Israel i ditt resonemang blir bilden av dig allt klarare.
Du är väldigt långt från mitten på den politiska skalan, om du är extremvänster eller extremhöger låter jag vara osagt då skalan är cirkulär, extremvänster har mer gemensamt med extremhöger än lightversionerna av vänster/höger.
Du har 'fint' sällskap av Putin som jag ser som vår tids Hitler och Hitler är helt klart Putins förebild.
Vi får hoppas att han slutar sina dagar på samma sätt som sin idol.
Det var inte mycket rätt där inte.😀
Allt fel och du irrar än mer ut i den oplöjda åkern, förutom att extremer åt båda hållen, är samma sak.
Vem som är Putins idol, vet varken du eller jag. Trump?😬

BirgitS
Intet Intet skrev:
Varför vill du då skriva sånt som gör att folk tror just det om dig?

• Gilla
karlmb och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Varför vill du då skriva sånt som gör att folk tror just det om dig?
Det gör jag inte. Läsaren har också ett ansvar.
När jag gång på gång förklarat att det råder ett allmänt, (nåja, några stycken), missförstånd och än en gång förklarat min ståndpunkt, går det inte hem. För vad jag tycker är ointressant. Det intressanta är att få spotta ut sig sitt kollektiva förakt och känna gemenskapen i denna mycket lilla grupp. Alternativet är att de inte kan läsa.

Vi vet att du missförstår, det behöver du inte berätta. Jag vill ändå gratulera till detta ditt första frö av självinsikt.

• Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Allt fel och du irrar än mer ut i den oplöjda åkern, förutom att extremer åt båda hållen, är samma sak.
Vem som är Putins idol, vet varken du eller jag. Trump?😬
Gör 'Anktestet' på Putin och Hitler, så förstår nog t.o.m. du.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Intet Intet skrev:

De gör det redan på ockuperat område.
Enligt både militär underrättelsetjänst, oberoende journalister, ögonvittnen. Amnesty International och Förenta Nationerna.

Själva krigsföringen mot det fria Ukraina handlar allt mer om att dräpa civila och allt mindre om militära mål.

• Gilla
MultiMan och 9 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Att döda varenda människa och förstöra all infrastruktur för att därefter skeppa in ny arbetskraft och återuppbygga allt är verkligen inte effektivt när man är ute efter att tjäna pengar (dvs oligarkernas övergripande mål).
Mycket enklare att hålla en massa barn som gisslan och få släktingarna som trälar.

• Gilla
  • Ledsen
MultiMan och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.