- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Vad fann du efter allt uppkollande?J jawen skrev:
Annat än att han framför sina åsikter ofta?
På vilken grund kallar du honom pajas?
Jag tycker han för ett logiskt resonemang. Dessutom är det troligare att en person som frotterat sig med världsledare i flera decennier är mer kunnig i ämnet Trump, än vi alla tillsammans. Det gäller framförallt de som inte ens klarar av att uttrycka sig hövligt.
Vad roligt att du är tillbaka!😁H heimlaga skrev:
Antidemokratisk pro-auktoritär propaganda. Vad betyder det i samband med Sachs?
På det hela taget är han kass för att han har fräckheten att inte tycka som du. Är det rätt upp?
Rysspropagandisten öser på enligt manuset han får från Kreml.Intet skrev:
När fakta har gått att kontrollera genom oberoende källor och pålitliga direkta ögonvittnen eller genom teknisk bevisning har Sachs gång på gång visat sig sprida osanningar och resonemang baserade på osanningar.
H heimlaga skrev:
Vad bra. Dela gärna med dig av dina kunskaper.
Vilka oberoende källor och vilka ögonvittnen samt bevis på att Kreml givit honom ett manus.
Du, som "nästanpacifist" måste ju ha förståelse för de som vill avsluta ett krig.
Med så hög svansföring hade jag förväntat mig, bättre än anonyma hörsägner.
Redigerat:
Nu pratar du med någon som ifrågasätter ditt resonemang. Inte till de som i kör skriker -halleluja, så fort du predikar det massorna vill höra och då får du faktiskt lägga ner, åtminstone lite jobb.H heimlaga skrev:
Så, sluta upp med att förnedra dig själv och kom med väl underbyggd, konstruktivt kritik istället.

MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 193 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 193 inlägg
Vilken version av Autosync menar du? Finns ett antal som heter likadant. Tack för tipset!L lat skrev:
Bra tips det också. 5TB blir perfekt och hyfsat pris.BirgitS skrev:
Redigerat:
Precis. Det tog iaf ett par år för Putin att eliminera det mesta motståndet.S Sweetme skrev:Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta.
Det man med säkerhet kan säga är att oavsett vilken ersättare till Trump (eller Putin - märkligt att man ofta jämför dessa herrar nuförtiden) det än blir så kommer den personen inte ha samma inarbetade maktposition inom republikanerna. Det blir således en försvagad president.
Ser man sen till realistiska alternativ så finns det ingen som har levt ett liknande liv som Trump där fiffel och båg och gangster liknande metoder har varit vardagsmat sen decennier.
Tar man tex Vance så kan det med tiden visa sig att han är ännu mer korkad än Trump men det kommer ta tid, en tid han troligtvis inte kommer att ha/få.
Ungefär samma gäller i Ryssland för Putin med den stora skillnaden att det kan utbryta fler falanger och småkrig lite här och där men det ser jag personligen inte som någon direkt nackdel då ett uppsplittrat Ryssland är ett svagt Ryssland.
Det man ska komma ihåg är att det är just TID som skapar de riktigt korkade ledarna och sjuka maktstrukturerna. Nordkorea är ett ypperligt exempel på det.
Konklusion: relativt starka auktoritära ledare behöver plockas bort innan det är försent oavsett vad som uppstår i kölvattnet.
Fortfarande efter typ 5 år var det inte omöjligt att vinna över honom i val.
Allt snack om "vad kommer istället? " kommer från de som stöder nuvarande diktator.
Så var det säkert. Ryssland är ett stort land med många makthungriga politiker, oligarker och militärer. Det tar tid att neutralisera all konkurrens och ifrågasättanden.K karlmb skrev:
Så kan det vara men jag tror det mer handlar om att dessa personer inte förstått kopplingen mellan populistisk extremism > auktoritärt ledarskap > inskränkningar och begränsningar > förändrade maktstrukturer > bräcklig diktatur > stabil diktaturK karlmb skrev:
Handlar det om en auktoritär ledare i en mycket svag position med svagt stöd så är frågan mer berättigad.
Kan även bero på annat men kommer inte på nåt just nu 😀
Jag är inte insatt i eventuella efterträdare till Putin, men med tanke på att han tillhör sista generationen gamla KGB med "tänket & styrning" av Ryssland, så bör det bli någon från generationen efter.Intet skrev:
Vilka är Hökarna menar du?
& vad gäller USA, så skickar väl bara "dom rikaste familjerna" fram någon kandidat som gagnar deras rikedom. (tror absolut inte dom bryr sig om vem, bara han gynnar dom)
Eller?
Det är ingen hemlighet att Putinregimen vill massmörda ukrainare och sedan fortsätta med att erövra Finland, Estland, Lettland, Litauen och Polen och göra samma sak här.Intet skrev:
Jag förnedrar inte mig själv. Jag påpekar välkända fakta.